El Consorci de Promoció Turística del Penedès al costat del sector turístic

Imatge del Penedès des del mirador Mas La Bardera de Lavern. FOTO: MARIA ROSA FERRÉ
Avatar
14/04/2020 - 12:15h

L’entitat fa públic un nou vídeo promocional del turisme al territori amb l’etiqueta #quedatacasa

Conscients de la preocupació i l’impacte que està generant en el sector turístic la Covid-19, el Consorci de Promoció Turística del Penedès està treballant per analitzar la situació, reestructurant el pla d’accions previst, definint un seguit de mesures extraordinàries i escoltant a les empreses associades dins el club de producte d’enoturisme – La Ruta del Vi i als municipis, entitats i recursos turístics del territori.

Segons Ramon Riera, president del Consorci, les mesures preses es prioritzen en tres àmbits d’actuació: la promoció, el coneixement i la coordinació de l’estratègia turística.

En l’àmbit de la promoció i la comunicació, s’ha dissenyat una campanya a Xarxes Socials que té com a objectiu mantenir la presència del Penedès com a destinació turística.

En paral·lel s’està donant suport a les iniciatives turístiques que puguin sorgir, com la campanya ideada per un grup d’empreses de la Ruta del Vi amb promocions especials per al personal sanitari.

PUBLICITAT

A més, s’ha creat un nou vídeo promocional que té com a objectiu portar el Penedès a totes les cases, “transmetent que aviat tindrem el temps per retrobar-nos”, han expliicat des del Consorci. 

En relació amb possibles accions de publicitat s’estan treballant propostes coordinades amb Diputació de Barcelona en el marc de “l’estratègia zero” i també una campanya de publicitat pròpia des del Consorci que es durà a terme post confinament.

Per saber quina és la situació real del sector, el Consorci ha fet arribar diversos qüestionaris per poder analitzar el primer impacte de la situació actual. A més s’està recopilant diàriament informació perquè les empreses coneguin la situació en matèria de subvencions, formacions i altres dades de coneixement del sector.

També s’està intentant donar continuïtat a programes de turisme sostenible com Biosphere, impulsat per Diputació de Barcelona i la Cambra de comerç, els quals estan oferint la possibilitat de continuar les accions formatives en línia.

PUBLICITAT

Pel que fa a la coordinació territorial, des del primer moment la direcció del Consorci ha estat en contacte amb altres administracions d’àmbit turístic, per intercanviar informació i alienar l’estratègia turística a partir de l’impacte de la Covid-19 en el sector.

Dins d’aquest mateix àmbit de coordinació territorial s’ha creat un canal directe amb les empreses de la Ruta del Vi via whatsapp, s’ha habilitat una bústia de suggeriments, idees i propostes i es treballa conjuntament per anar definint accions.

Segons Riera, unes accions que “reforcen aspectes de promoció, comercialització i també sensibilització per treballar ara més que mai en xarxa, amb l’objectiu de garantir una molt bona acollida al visitant i reforçar el cross-selling entre les empreses i serveis del territori”.

El Consorci segueix actiu i a disposició del sector turístic, podeu fer arribar les vostres consultes o suggeriments a info@enoturismepenedes.cat

També et pot interessar

Comentaris