Barcelona, capital del vi

Toni Valls, Javier Pagés i Marta Macías en la presentació de la Barcelona Wine Week. FOTO: ACN
25/01/2020 - 12:00h

Unes 550 empreses de 40 denominacions d’origen estatals participaran en la primera edició de la Barcelona Wine Week

Els experts coincideixen a assegurar que exportar ha estat el que ha salvat la indústria vinícola d’agonitzar amb la crisi econòmica. Obrir-se a nous mercats ha estat clau per evitar una davallada en les vendes, i aconseguir registres històrics pel que fa a la comercialització.

Lluny de conformar-se amb el que s’ha assolit, el sector s’ha proposat ara incrementar la presència als mercats internacionals amb la primera edició de la Barcelona Wine Week, una mostra que del 3 al 5 de febrer omplirà el recinte Montjuïc de Fira de Barcelona amb més de 550 empreses vinícoles de 40 denominacions d’origen de l’Estat espanyol.

La iniciativa s’ha presentat aquesta setmana, i el seu president, Javier Pagés, ha manifestat que el gran objectiu del saló és la internacionalització perquè “el vi espanyol té una potència impressionant” i el BWW vol fer-ho més visible a l’exterior. En aquest context, ha ressaltat que amb aquesta saló es volen millorar “les exportacions i vendes als mercats exteriors del nostre millor vi”.

En roda de premsa a Fira de Barcelona acompanyat per Toni Valls, director general d’Alimentaria Exhibitions, i Marta Macías, project manager del BWW, Pagés ha fet èmfasi que Espanya és el país que més vi exporta als mercats exteriors amb 21 milions d’hectolitres anuals. De fet, ha remarcat que un dels grans objectius de la cita serà internacionalitzar la potència dels vins espanyols i que l’esdeveniment reunirà la majoria dels territori vitivinícoles del país.

Marta Macias ha dit que el saló, organitzat per Fira de Barcelona a través de la seva societat Alimentaria Exhibitions, serà principalment un fòrum de negocis, però ha afegit que no han volgut deixar de banda “la part més sensorial i lúdica del vi”.

L’espai expositiu s’organitzarà en dues grans àrees. La més gran és la denominada BWW Lands, que inclou cellers organitzats per Denominació d’Origen i altres segells de qualitat, així com els vins ecològics i biodinàmics. L’altra àrea és BWW Groups & Complements, on es reuniran grans grups cellerers al costat d’empreses que ofereixen equips, accessoris i serveis orientats al sector.

Macías ha ressaltat que en l’àmbit de BWW Hub han preparat un extens programa que “va més enllà dels típics tastos o ponències”. “Informem, formem i ens apropem al món del vi d’una manera nova per crear una experiència per a tots els sentits”, ha detallat.

Experts en la matèria
BWW comptarà amb la participació d’experts de prestigi, com el master of wine espanyol Pedro Ballesteros, els sommeliers del Bulli Ferran Centelles i David Seijas o Miguel i Mireia Torres, de Bodegas Familia Torres. Al saló a l’espai Speakers Corner se celebraran les conferències diàries per tractar temes com “El vi espanyol al món”, “La distribució dels vins online”, “L’enoturisme 3.0” o “L’excel·lència a la sala”, entre d’altres. A més, tindran lloc diferents tasts al dia per a un màxim de 60 persones cadascuna, dirigides per prestigiosos sommeliers.

Macías també ha remarcat la importància de la música en la programació que es convertirà en el fil conductor de diverses activitats com un tast de vins marins amb havaneres i cants d’anada i tornada, i les quatre sessions diàries de “les experiències sensorials sinestètiques amb tast”. Serà aquesta una activitat en què cada persona disposarà d’una copa de vi i uns auriculars que permetran escoltar una sèrie de melodies que canviaran la percepció sensorial dels vins tastats.

BWWHub inclourà la zona Fabulous 50 by Women, un extens espai de tast autoguiada que exalçarà una cinquantena de vins en què la dona és la protagonista.

Així mateix, entre les propostes artístiques destaquen la instal·lació “Horitzó Porpra”, de Nika López, amb una peça central elaborada amb materials orgànics procedents de la vinya que juga amb la llum i els elements naturals de la vinya.

El saló també inclourà un espai gastronòmic anomenat BWWGastronomy i es dedicarà un espai important a la cocteleria i els destil·lats, Barcelona Cocktail Art. A més, es proposaran Wine Walk Tours, rutes enològiques en els principals eixos de consum de Barcelona (Illa Diagonal, Passeig de Gràcia i rambla Catalunya) perquè el públic barceloní pugui gaudir de les diferents propostes dels expositors de BWW.

També et pot interessar

Comentaris