Repunten les vendes de vi i cava per la campanya de Nadal

Eva López
11/01/2020 - 18:00h

La majoria de cellers coincideixen a fer una bona valoració de la comercialització dels seus productes, i alguns apunten a la desestacionalització del consum

La campanya de Nadal ha estat tradicionalment el termòmetre que ha mesurat l’estat de salut de les vendes de vi i cava. Malgrat que fa anys que s’intenta desestacionalitzar el consum d’aquests productes, el cert és que encara són molts els consumidors que aposten per adquirir-los coincidint amb l’arribada de les festes.

Tot i que la majoria de cellers encara no disposen de xifres concretes sobre les vendes que s’han produït el tercer trimestre, molts han coincidit en apuntar que enguany hi ha hagut un repunt en la comercialització, que els darrers exercicis havia quedat tocada per diversos temes, com la crisi i el conflicte català.

PUBLICITAT

Una de les empreses que ha mostrat la seva satisfacció pels resultats de la campanya ha estat Família Torres. Miquel Torres, director general del celler, ha apuntat que a manca de disposar de xifres exactes “la nostra impressió és que el consum durant aquestes festes ha repuntat”, i la valoració que ha fet ha estat positiva tant pel canal de l’alimentació com pel de la restauració.

Des del celler subiratenc Albet i Noya també s’han mostrat molt contents amb les vendes, no només del darrer trimestre, sinó de tot l’any. Els elaboradors han assegurat que el 2019 han crescut un 37% les vendes respecte de l’any anterior, i que els vins escumosos -Albet elabora Clàssic Penedès- han crescut més que els vins tranquils.

Vendes al llarg de tot l’any
Segons Albet i Noya la pujada de vendes ha estat bona tant en el mercat nacional (14%), com en l’internacional (23%), una opinió que no comparteixen a Loxarel, on asseguren que les vendes al mercat interior han estat molt dolentes, tant pel que fa a Catalunya com a Espanya. “De fet, creiem que la campanya de Nadal ja no existeix”, han apuntat des de l’empresa amb seu a Vilobí del Penedès. Per contra, a Loxarel les vendes internacionals han funcionat bé.

També ha viscut una bona campanya Recaredo, que ha vist com el 2019 s’ha consolidat la venda dels seus Corpinnat arreu del món. Ferran Junoy, director de Recaredo i Celler Credo ha apuntat que les vendes d’aquest escumós ja representen gairebé el 15% de la facturació del celler sadurninenc, i ha reconegut que el creixement en la comercialització “és lent, però sòlid”. Igual que Loxarel, Junoy també ha apuntat que la desestacionalització del consum de vi i cava ja comença a ser una realitat, apuntant que Recaredo ja ven el 60% de la seva producció entre el gener i el setembre.

Ara s’haurà de veure si aquesta tendència es dona també al sector del cava, que encara no disposa de xifres oficials de vendes. Des del Consell Regulador, però, han assenyalat que les sensacions que tenen són bones.

També et pot interessar

Comentaris