La DO Cava bat el seu rècord de vendes al mercat exterior, i puja tímidament a l’interior

18/06/2019 - 16:18h

Amb més de 165 milions d’ampolles venudes, la DO Cava és la que més exporta de tot l’estat espanyol i també és líder en vendes al món de ‘mètode tradicional’

El Consell Regulador del Cava ha presentat aquest dimarts al matí les xifres de vendes del 2018, de les quals ha fet un balanç molt positiu. Segons l’ens, l’any passat es van produït 244,5 milions d’ampolles, un registre lleugerament inferior als exercicis anteriors. La xifra se situa a escala del 2015, i és el quart millor registre de la història de la denominació. El volum d’aquestes expedicions es va situar al voltant de 1.1146,8 milions d’euros.

Com sempre, les exportacions van tenir el 2018 un millor comportament pel que fa a les vendes que el mercat interior, tot i que en aquest darrer el balanç també ha estat satisfactori. Mentre que les vendes a fora han pujat un 1,8% (s’han comercialitzat més de 165 milions d’ampolles, assolint un rècord històric), a l’estat espanyol han crescut un tímid 0,3%.

Les vendes fora d’Espanya segueixen sent el gruix més gran del negoci per al cava. El 67,5% del que es va produir el 2018 es va destinar a l’exportació, convertint la DO Cava en la denominació que més exporta de tot l’estat espanyol. També és la que més escumós elaborat amb ‘mètode tradicional’ ven fora de les seves fronteres, per davant del xampany.

Pel que fa als països que més cava consumeixen, Alamània i Bèlgica se segueixen situant al capdavant del rànquing, seguits de zones com Estats Units o el Regne Unit. El 2018 es van disparar les vendes a nous mercats com Lituània (+85%), Polònia (+45%) o Rússia (+28%). La unió europea segueix sent el primer comprador de cava, amb gairebé la meitat de les exportacions.

Un dels valors que han volgut destacar des de la DO Cava és l’augment del valor del producte que es va vendre arreu, amb un increment dels caves Premium. Aquest segment segueix incrementant en les dades de producció (+20,3%), tot i que segueix sent encara molt minoritari en el global (12%).

També és remarcable l’augment de producció de cava ecològic (la majoria dels que s’ubiquen en els segments Premium ho són), que el 2018 va notar un increment de vendes del 76%. Actualment, aquest tipus d’escumosos ja suposen el 4,3% del total d’expedicions.

Propostes de futur

Juntament amb les dades de vendes, enguany el consell regulador ha presentat el Pla Estratègic que està elaborant els darrers mesos, i que inclou temes tan importants com la zonificació de la Denominació d’origen. Xavier Pagès, president del Consell Regulador, ha explicat que no està previst que aquesta classificació estigui enllestida fins a finals del 2020 i ha avançat que compta amb el beneplàcit de tots els territoris que conformen la DO.

Pagès ha explicat que els cellers hauran de decidir voluntàriament si volen reflectir aquestes zones a les seves etiquetes, on també està previst que s’inclogui un nou criteri de segmentació, per classificar l’escumós segons diversos paràmetres com el temps de criança.

També et pot interessar

Comentaris