Els vins de la DO Penedès incrementen un 17% el seu preu de venda

13/04/2018 - 08:55h
La Denominació d’Origen Penedès ha fet els darrers anys una gran aposta per la qualitat. La creació de la nova marca Clàssic Penedès, la renovació de la seva imatge i l’augment de la promoció són algunes de les accions que s’han dut a terme des del consell regulador per fer créixer el prestigi dels vins del territori, i que –de retruc– ha fet que el valor dels productes es reflecteixi també en el seu preu de venda.

Segons les dades registrades pels cellers al llarg de 2017, els vins de la DO Penedès han incrementat en un 17% en un any el preu mitjà de venda d’una ampolla en restaurants i botigues. En un estudi encarregat pel Consell Regulador de la DO Penedès, el preu mitjà d’una ampolla de 75cl ha passat dels 8,97 euros en la campanya 2015/2016, a 10,49 euros en el període 2016-2017.
 
 
Les vendes de vi i Clàssic Penedès dels 141 cellers de la denominació d’origen Penedès han arribat a una facturació total de 103 milions d’euros en la campanya 2016/2017, amb un increment del 15% sobre els 89 milions de la campanya 15/16. La pujada més rellevant s’ha produït als mercats internacionals fora de la Unió Europea, on s’ha registrat un augment de vendes del 17,87% i un total de més de 22 milions d’euros de facturació.
 
Tot i que el mercat més destacat en l’increment del preu han estat en països tercers, el mercat estatal ha estat el segon on el valor de l’ampolla ha tingut una major pujada. La diferència entre les dues darreres campanyes s’ha situat en el 15,13%, arribant a superar els 66 milions d’euros en el període 2016-2017. Pel que fa als països de la Unió Europea, l’increment ha estat d’un 10,12% amb gairebé 15 milions d’euros de facturació.
 
 
Més presència als mitjans
Juntament amb el valor dels seus vins, la presència de la DO Penedès en els mitjans de comunicació estatals i dels seus cellers i marques, també ha augmentat durant el 2017. Així es desprèn de l’anàlisi feta per la Consultora Castro Galiana a partir de l’anàlisi de 22.500 informacions víniques no publicitàries, difoses en mitjans el 2017.

També et pot interessar

Comentaris