Cal conscienciar sobre la rendibilitat del paisatge
Vinseum va acollir dijous i divendres la cinquena edició del Congrés d’Art, Paisatge Vitivinícola i Enoturisme que enguany ha reunit experts internacionals en la matèria per debatre sobre la necessitat de fer valdre l’entorn.
El punt culminant del congrés va ser la presentació de les conclusions, que es van articular al voltant de sis idees base. Les més destacables són que cal conscienciar sobre la rendibilitat econòmica del paisatge de l’enoturisme i facilitar eines per realitzar un estudi de l’entitat vitivinícola del Penedès i la seva gestió en el desenvolupament. A més, també es va apuntar que cal valorar la feina del viticultor com a agent que dóna qualitat al paisatge, considerar alternatives innovadores i complementàries a l’enoturisme clàssic i promocionar la identitat vitivinícola del Penedès en l’àmbit local i internacional.
Amb les conclusions a la mà, el CEPvi -entitat que organitza el congrés- ja té les eines per començar a elaborar el Pla de Gestió de la Identitat Vitivinícola i Desenvolupament 2015-20, un document que segons es va explicar durant el congrés, ha de servir per establir el full de ruta per elaborar les estratègies de futur del territori i de promoció de la seva identitat vinícola.