Diversos talls de trànsit com a conseqüència del temporal de pluges

Un tram de platja malmès per l’aiguat a Calafell. (Foto: Ajuntament de Calafell)
23/10/2019 - 09:17h

Hi ha hagut sobretot incidències a la franja costanera i a Sant Sadurní, on han caigut més de 100 litres per metre quadrat

El fort temporal de pluges que aquesta matinada de dimecres ha afectat bona part de Catalunya també ha tingut conseqüències al Penedès. I ha calgut tallar la circulació viària en diversos punts del territori.

Un dels punts més afectats ha estat la franja costanera, sobretot entre les 22 i les 23h. Al municipi del Vendrell, per exemple, s’ha hagut de tallar el trànsit en indrets habituals, com la bifurcació de la carretera de Sant Salvador amb la riera de la Bisbal a la zona a tocar del barri del Puig i la desembocadura de la mateixa riera, al barri marítim de Sant Salvador. També s’ha interromput la circulació a l’avinguda Sanatori al seu pas pel Tano, per acumulació d’aigua.

A més, ha estat remarcable que hagin saltat algunes tapes del clavegueram i que hagin caigut algunes branques i mitja dotzena d’arbres al passeig de Coma-ruga. En un d’aquests incidents, a l’alçada de l’Hotel Nuba, va obligar a tallar el trànsit fins al carrer Finisterre. Els vehicles es van haver de desviar pel mateix carrer i pel carrer Joan Borrull.

Un altre incident remarcable ha estat l’aturada de fins a 5 trens, un dels quals a l’alçada del carrer Tomàs Bretón, perquè a la via hi havia caigut per efecte del vent un tros de teulada d’una instal·lació del Càmping Francàs. La normalitat en aquest sentit s’ha pogut restablir cap a la mitjanit (23.39h).

Com que la Policia Local del Vendrell ha comprovat que han caigut diversos arbres a la instal·lació del Càmping Francàs, suposadament pels efectes d’un petit esclafit de vent, ha avisat el propietari.

A primera hora del matí encara seguia tallat el trànsit a la riera de la Bisbal a Sant Salvador, a l’avinguda Sanatori al seu pas pel Camping Vendrell, a la corba del Tanco, l’avinguda Brisamar, la carretera d’accés al Puig, per l’aigua a la riera de la Bisbal; i el Passeig Marítim de Masia Blanca, per la caiguda d’alguns arbres.

Calafell

Quant al municipi de Calafell, l’Ajuntament informa que hi ha hagut entollaments durant la nit, però més lleus que altres vegades. Els serveis municipals, això sí, han estat treballant tota la nit per desembossar diversos indrets amb aigua acumulada.

D’altra banda, el fort onatge ha fet algunes destrosses a les platges.

Sant Sadurní

A Sant Sadurní, durant l’episodi de pluges d’ahir es van registrar més de 100 litres per metre quadrat, causant inundacions en algunes zones del municipi. No s’han de lamentar danys personals, però sí afectacions a domicilis i a la via pública, així com en algun vehicle. Alguns dels punts de major afectació han estat els carrers Barcelona, Maria Montserrat, la plaça del Pont Romà, el barri Vilarnau o l’Avinguda Sant Llorenç. 

El fort aiguat va provocar també talls de llum i la caiguda de la xarxa telefònica. L’Ajuntament de Sant Sadurní va mobilitzar ja ahir a la nit el màxim d’efectius disponibles de la brigada municipal, així com de la Policia Local, per realitzar tasques d’evacuació d’aigua a les zones més afectades. Aquest matí des de primera hora s’hi estan realitzant treballs de neteja als carrers per tal de restablir la situació el més aviat possible.

A sant Sadurní van caure fins a 100 litres per metre quadrat. FOTO: Ajuntament

Gelida

A més de l’acumulació d’aigua en diversos punts, a Gelida s’ha hagut de tallar la carretera que va cap a sant Llorenç d’Hortons (BV-2249) en els dos sentits la marxa, per la crescuda del riu que passa al costat.

Segons el Servei Català de Trànsit, la carretera està tallada des de les 6 de la matinada i afecta un quilòmetre de la infraestructura.

A més d’aquesta afectació, de matinada també s’ha hagut de tallar un arbre que s’havia trencat a causa del fort vent, i que amenaçava de caure sobre la carretera C-243b que va fins a Sant Sadurní.

Pas alternatiu sobre el riu Anoia, a la carretera entre Gelida i Sant Llorenç.

També et pot interessar

Comentaris

1336