Vilafranca farà una atenció especial a la neteja i la recollida de residus per festa major
A primera hora del dia es netejaran els espais amb activitats de nit
L’Ajuntament de Vilafranca posarà en marxa els propers dies un dispositiu especial de neteja viària i recollida de residus amb motiu de la festa major. L’objectiu és garantir que la ciutat es mantingui en les millors condicions possibles, i reforçar el compromís amb la sostenibilitat durant aquests dies de gran afluència de persones i d’activitat intensa. Entre l’empresa concessionària de la neteja viària, Mas Albornà, i la Mancomunitat Penedès-Garraf, a qui l’Ajuntament té delegada la recollida i tractament de residus, desplegaran unes 35 persones dedicades a la neteja durant un esdeveniment tan multitudinari com la festa major de Vilafranca.
Durant la festa, a la matinada i matí —de 6 a 10 h— es desplegaran els equips de neteja per deixar a punt els espais on s’hagin celebrat actes. A més, es reforçarà el servei a les tardes i vespres per buidar papereres a les zones més concorregudes, fer una neteja manual prèvia als esdeveniments i amb el suport de maquinària en els actes que puguin generar més volum de residus. Dins d’aquest dispositiu, hi haurà personal destinat al buidatge de les papereres de reforç instal·lades a la zona esportiva i al Centre, i es farà hidroneteja a punts especialment sensibles.
Per a les processons i cercaviles hi haurà un servei de repàs previ del recorregut i una actuació de neteja l’endemà al matí. La diada castellera de Sant Fèlix tindrà dos serveis extraordinaris de neteja: un a la plaça de la Vila i voltants, i un altre a la rambla de Nostra Senyora, especialment important per la retransmissió de la diada amb pantalla gegant des d’aquest espai. Tot plegat, amb una dotació d’entre 20 i 25 persones treballant diàriament per garantir la correcta imatge i salubritat de l’espai públic.
En l’àmbit de la recollida, es reforçarà la gestió conjuntament amb la Mancomunitat Penedès-Garraf, amb un dispositiu d’11 persones. S’instal·laran bujols per a la recollida selectiva a totes les carpes i barres de festa major i a l’Espai Nostra Senyora, i es faran recollides extraordinàries a diferents àrees d’aportació de residus i plataformes mòbils, així com repassos constants al voltant dels contenidors al llarg de tot el dia. Durant els dies de FM es farà hidroneteja dels contenidors de les zones properes als actes..
Recollides extraordinàries
Es preveuen dues recollides extraordinàries dels contenidors de la rambla Nostra Senyora i altres punts propers als actes festius, i la Mancomunitat hi sumarà repassos diaris a les àrees de residus properes als actes festius i a les plataformes mòbils de l’illa de vianants, per garantir un bon estat de la via pública. També hi haurà diversos equips de treball a l’illa de vianants per donar servei al porta a porta (PaP) comercial i també per assegurar que el Centre es mantingui com més net millor, treballant al vespre, a la nit i de matinada.
A més, es reforçaran punts concrets amb àrees d’aportació addicionals: c/ Cal Bolet, c/ General Prim, rambla Sant Francesc i rambla Nostra Senyora, amb l’objectiu d’evitar o reduir desbordaments i donar millor servei de recollida de residus tant a la restauració com a la ciutadania.
La col·laboració ciutadana és imprescindible
L’Ajuntament remarca que “tot aquest esforç logístic i humà només serà realment efectiu amb la implicació de la ciutadania”. Per això, des del consistori es demana a a tothom:
• Fer ús de les papereres i contenidors, i en cas que estiguin plens, utilitzar-ne un altre proper.
• Separar correctament els residus i aprofitar els bujols i contenidors diferenciats.
• Reutilitzar el got de festa major en lloc de llençar-ne un de nou cada vegada.
• Utilitzar els WC portàtils i lavabos públics i no orinar al carrer.
• Deixar treballar els serveis de neteja, sobretot a primera hora del matí, per poder gaudir d’uns carrers nets cada dia.
• Respectar el veïnat, no deixar llaunes i gots els portals ni accessos de seguretat i tenir cura del patrimoni i dels espais comuns.
• Donar exemple als més petits, que també viuen intensament la festa major i aprenen del que veuen.


