Quatre candidatures per presidir el Consell Regulador de la DO Cava
De moment, s’han postulat Xavier Lluch, Marc Pagès, Pere Ventura, Marta Vidal
Fins al 10 de juny es poden presentar candidatures a presidir el Consell Regulador de la DO Cava, per posar fi als dos mandats del fins ara president, Javier Pagés, i arran de l’elecció -el passat 8 de maig- dels 12 membres del consell, mitja dotzena en representació del sector elaborador i 6 dels viticultors (3 dels sindicats i 3 del mon cooperatiu). L’elecció de la persona que substitueixi Pagés es determinarà l’endemà, dijous 11 de juny.
De moment, hi ha 4 persones interessades en presidir la DO Cava; tres de les quals van trascendir fa uns dies i l’última, l’alcalde de Font-rubí i president del Consell Comarcal de l’Alt Penedès (CCAP), Xavier Lluch, s’ha conegut aquest cap de setmana.
A més de Lluch, les ara per ara persones candidates a rellevar Pagés són Marc Pagès, Pere Ventura i Marta Vidal.
Val a dir que Marc Pagès és el responsable de Cava Pagès Entrena, de Sant Jaume Sesoliveres (Anoia); Pere Ventura, de les caves de Sant Sadurní d’Anoia del mateix nom; i Marta Vidal, de Puigdàlber, és la consellera delegada del celler Vallformosa de Vilobí del Penedès. En cas de guanyar, Vidal seria la primera dona a convertir-se en presidenta de la DO Cava des de la seva creació, el 1972.
Quant a Xavier Lluch, ha explicat al 3d8 que es postula per presidir la DO Cava perquè “crec que pugui aportar al sector la veu d’un viticultor. Ho faig amb il·lusió per posar els viticultors al centre, sense menysprear ningú, però els vull donar més visibilitat”.
“Els viticultors s’han de sentir orgullosos de pertànyer al cava”, ha conclòs Lluch, que arran de fer el pas anunciat aquest cap de setmana s’ha donat de baixar com a militant de Junts. Entén que no s’ha de polititzar el procés.
La DO Cava afronta un període clau per encarar el seu futur, una feina que haurà d’abordar el nou president.



