Primeres vagues de la nova convocatòria per a una millor educació, dimarts i dimecres

Membres de la comunitat educativa que es va mobilitzar al Vendrell, a la plaça Vella (Foto: Lourdes Meroño)
07/05/2026 - 11:58h

L’Assemblea Educativa del Baix Penedès ja va aplegar més d’un centenar de persones en una mobilització aquest dimecres al Vendrell

L’Assemblea Educativa del Baix Penedès va mobilitzar aquest dimecres a la tarda al Vendrell unes 150 persones membres de la comunitat educativa, entre docents, personal d’atenció educativa i famílies.

Amb inici a la plaça Nova, els manifestants van fer un recorregut pel centre de la població, inclosa la seu dels Serveis Territorials d’Educació del Penedès, on van enganxar cartells de les vagues que es portaran a terme aquest mesos de maig i juny.

Precisament les primeres seran ja dimarts i dimecres que ve, dimarts de caràcter general a Catalunya i l’endemà territorial de la vegueria del Penedès.

Per dimarts sortiran autocars per anar a la manifestació de Barcelona, organitzats per CGT: a les 8h des del Vendrell i a les 8.30h de Vilafranca del Penedès.

La manifestació d’aquest dimecres al Vendrell, que va acabar a la plaça Vella, va transcórrer en un ambient festiu i reivindicatiu, demanant que el Departament d’Educació s’assegui a negociar i que la inversió en educació pública passi de l’actual 3% al 6% que estableix la llei d’educació (LEC) del 2009.

“No acceptem retallades mentre es mantenen els concerts educatius i l’externalització dels professionals. Els diners públics han de servir per reforçar els serveis públics”, van dir els convocants de la protesta en un dels manifestos que es van fer públics.

També van apuntar la demanda d’una “Reducció immediata de ràtios en totes les etapes educatives i en les SIEI i SIEIS+. No es pot garantir una educació de qualitat amb aules massificades i amb manca de professionals”; així com, per exemple, la “reclassificació professional pel personal d’atenció educativa, perquè estem cansades de ser les treballadores ‘low cost’ del Departament d’Educació”.

Finalment es van reclamar més recursos per l’educació inclusiva. “Necessitem una inversió real per poder tirar endavant una educació inclusiva de qualitat. Volem més personal especialitzat i prou de pedaços, prou de discursos buits i prou de carregar sobre les nostres espatlles un sistema que s’està desmantellant de manera deliberada”.

En un dels manifestos es conclou: “Ho diem clar: l’educació no pot ser un negoci. No pot estar al servei dels interessos privats ni del mercat. L’educació és un dret col·lectiu i una responsabilitat de tota la societat. Defensem l’educació pública perquè és la millor eina que tenim per combatre les desigualtats socials i construir una societat més justa”.

Per acabar, durant l’acte es va fer una crida a la participació a les vagues d’aquest dijous al sector 0-3, i les esmentades de la setmana que ve per a tota la comunitat educativa.

Llegeix en aquests enllaços els manifestos dels docents i de les famílies que es van fer públics aquest dimecres.

També et pot interessar

Comentaris

1336