L’Associació de Viticultors del Penedès vol liderar el canvi en un moment decisiu per al cava
Acte de central de campanya a Giró de Gorner
Aquest dimarts al vespre, Giró de Gorner, a Puigdàlber, va acollir l’acte central de la candidatura de l’Associació de Viticultors del Penedès (AVP) a les eleccions del Consell Regulador del Cava. L’acte va reunir més de 60 viticultors i viticultores del territori, en una trobada que va servir per compartir diagnosi, propostes i inquietuds del sector.
La candidatura està encapçalada per Joan Colomer, candidat a vocal, amb Josep Anton Vendrell com a suplent. L’acompanyen Joaquim Mallofré, amb Josep Guilamany com a suplent, i Andreu Piñol, amb Francesc Pascual com a suplent. Tots ells, viticultors en actiu, van intervenir durant l’acte per exposar els principals eixos del programa i reivindicar la necessitat de recuperar la veu del camp dins la DO Cava.
La candidatura de l’AVP es presenta com l’única opció independent, sense dependències ni vincles amb sindicats multisectorials. “Som viticultors i només representem els interessos dels viticultors. Ens dediquem exclusivament a la vinya i a defensar el seu futur”, van remarcar durant l’acte. En aquest sentit, es va explicar que l’AVP ha optat per presentar-se en solitari després de no sumar-se a l’altra candidatura existent, que incorpora un gran elaborador de la zona de Requena dins del seu grup. Segons van exposar, aquesta presència “no garanteix una defensa clara i exclusiva dels interessos dels viticultors”, fet que va motivar la decisió de concórrer de manera independent.
L’acte també va servir per escoltar de primera mà les preocupacions dels assistents i recollir propostes que reforcen el programa de la candidatura. Un espai de diàleg que va evidenciar la necessitat de tenir una representació forta i compromesa amb la realitat del camp. Des de l’AVP es va voler posar èmfasi en el moment clau que viu el sector del cava. “Cal un reposicionament profund. I aquest només serà possible si posem el viticultor i el territori al centre, tant del relat com de les decisions”, van defensar. La candidatura es mostra il·lusionada i confiada en poder obtenir la representació necessària per impulsar els canvis que el sector reclama des de fa anys, amb l’objectiu de garantir la viabilitat de la vinya i el futur del cava.


