Incivisme i delinqüència als contenidors de Sant Martí

L’Ajuntament denuncia als Mossos que una persona o diverses atempten contra les noves bateries i l’alcalde rep amenaces

El nou sistema de recollida de residus ha generat controvèrsia als diferents municipis de l’Alt Penedès on tard o d’hora s’ha d’acabar implantant. Una bona part de la ciutadania ho entoma amb normalitat i amb ganes d’adaptar-se a nous hàbits de recollida de les escombraries, en busca de millorar el percentatge de reciclatge, però no tothom s’ho pren de la mateixa manera i hi ha persones que s’ho prenen com un greuge personal i han decidit fer-ho evident amb actes delinqüencials.
Aquest és el cas al qual s’enfronta l’Ajuntament de Sant Martí Sarroca, municipi amb els nous contenidors instaŀlats però encara oberts. El regidor d’Acció climàtica, Josep Ramon Raurell, explica que sembla que hi ha algú o alguns a qui no agrada que s’apliqui un nou sistema de recollida d’escombraries i es dedica a malmetre els contenidors i a amenaçar l’Ajuntament i, sobretot, l’alcalde.


“Va començar amb pintades als cartells informatius de la campanya que es va fer anunciant el canvi de contenidors, va continuar amb notes manuscrites amenaçadores genèriques que després ha personalitzat en la figura de l’alcalde”. Les amenaces han anat pujant de to i darrerament s’ha dedicat a malmetre el sistema de tancament d’alguns contenidors. I tot plegat, quan encara no ha entrat en funcionament l’ús del clauer per obrir els contenidors.
Des de l’Ajuntament ja s’ha fet la denúncia davant dels Mossos, que estan investigant el cas. De moment, no es té coneixement de la persona o persones que estan al darrere d’aquests actes de vandalisme.
“Tenim la impressió que es tracta d’una única persona, que s’ha pres com una ofensa personal l’aplicació del nou sistema de recollida de residus, que gestiona la Mancomunitat”, diu Raurell.
Mentrestant, l’Ajuntament demana la coŀlaboració ciutadana per enxampar l’autor o autors d’aquests actes de vandalisme. A banda del perjudici econòmic, l’Ajuntament lamenta la mala imatge del municipi que causa.
Al mateix temps, com en altres municipis, a Sant Martí també es reprodueixen escenes d’incivisme al voltant dels contenidors, encara oberts.

Prova superada a les Cabanyes i Puigdàlber

Des d’aquest dilluns passat, hi ha dos municipis de l’Alt Penedès que ja han començat a aplicar el nou sistema de tancament de contenidors, les Cabanyes i Puigdàlber, amb un balanç, tot i els pocs dies d’aplicació, força positiu.
L’alcalde de les Cabanyes, Agustí Vallverdú, explica que fins i tot els actes aïllats d’incivisme, amb bosses fora dels contenidors, han disminuït. “Hem d’aconseguir acostumar la ciutadania al canvi d’hàbits, però veiem empatia en la gent perquè en general es veu beneficiós per al poble”, afegeix Vallverdú. Com a nota molt positiva, l’alcalde relata que un 95% dels veïns ja disposen del clauer per obrir els contenidors.
A Puigdàlber la valoració també és força positiva, però des de l’Ajuntament ja s’ha demanat a la Mancomunitat instaŀlar càmeres de videovigilància a les 8 bateries de contenidors per controlar l’incivisme. Precisament, la Mancomunitat ha destinat dos informadors que volten pels diferents punts per aclarir dubtes. L’alcalde, Miquel Vallès, lamenta, però, que es continuïn produint episodis de ‘turisme de deixalles’ a la bateria d’entrada del poble, on persones de poblacions veïnes que fan el porta a porta dipositen els seus residus.

També et pot interessar

Comentaris

1336