El consell de ministres autoritza el conveni per construir les dessaladores del Foix i Tordera 2
La inversió del Ministeri per a la Transició Ecològica serà de 513 milions d’euros i la Generalitat de Catalunya n’aportarà una vintena de milions més.
El consell de ministres ha aprovat aquest dimarts l’autorització per signar el conveni entre el Ministeri per a la Transició Ecològica i la Generalitat de Catalunya per finançar i executar les noves dessaladores de Tordera II i Foix, aquesta última a la desembocadura del riu Foix a Cubelles (Garraf), tocant el terme municipal de Cunit.
Aquest acord dona continuïtat a la decisió adoptada l’any 2024 per la qual es van aprovar les actuacions de dessalació a les conques internes de Catalunya, amb l’objectiu de reforçar la garantia de proveïment a les demarcacions de Girona, Tarragona i Barcelona, reduir progressivament el transvasament del riu Ter cap a la capital catalana i disminuir les extraccions d’aqüífers costaners en mal estat ecològic.
La inversió total prevista puja a 513 milions d’euros, finançats a través de fons propis de la societat estatal Aigües de les Conques Mediterrànies (ACUAMED) i del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR).
Per la seva part, la Generalitat de Catalunya, mitjançant l’ens públic d’abastament d’Aigua Ter Llobregat (ATL), assumeix els costos dels avantprojectes i expropiacions, per un total de gairebé 20 milions d’euros.
Les dessaladores de Tordera II i Foix permetran incrementar significativament la capacitat de producció d’aigua dessalada a Catalunya i avançar en un model més resilient i sostenible davant els efectes del canvi climàtic i els episodis de sequera.


