El Parlament aprova una moció de Junts per millorar l’AP-7 al seu pas per la vegueria


Entre les mesures es reclamen noves entrades i sortides a Vilafranca
Junts per Catalunya ha aconseguit el suport del Parlament de Catalunya a una moció sobre la mobilitat debatuda en el ple celebrat aquest dijous. La proposta reclama, entre d’altres, acordar el traspàs integral a la Generalitat de l’AP-7, així com de la resta d’autopistes, autovies i carreteres catalanes de titularitat estatal, així com millores de manteniment i reclamar mesures estructurals per a millorar el trànsit a l’AP7.
Entre les mesures d’inversió, la moció assenyala la millora dels enllaços de l’AP-7 a Vilafranca del Penedès, afegint la sortida en sentit nord i l’entrada en sentit sud a Vilafranca Nord i Vilafranca Centre. D’aquesta manera, la capital de l’Alt Penedès equilibraria a tres el número de sortides i entrades a l’autopista, en ambdós sentits. Així mateix, també s’han plantejat altres mesures per millorar la via pel seu pas per la Vegueria Penedès. En aquest sentit, s’ha sol•licitat Nous enllaços: C-15 a Vilafranca del Penedès, Banyeres del Penedès, i C-51 a El Vendrell; així com un carril addicional en cada sentit entre la connexió B-23 Castellbisbal i connexió AP-2 El Vendrell.
El grup parlamentari de Junts continua insistint i avançant amb aquesta moció en una reivindicació que ja ha anat traslladant en els darrers mesos amb interpel·lacions i sessions monogràfiques al Parlament i també al Senat.
Fa pocs dies, el grup municipal de Junts per Vilafranca també va abordar la reclamació de més enllaços a l’AP-7 en el ple de l’Ajuntament, amb l’objectiu de millorar la mobilitat, reduir la pressió sobre la xarxa viària local i afavorir el desenvolupament econòmic del municipi.
Tal com exposa la moció debatuda aquest dijous a la part preliminar, l’alliberament dels peatges a partir del 2021 per la finalització de la concessió, sumat al mal servei de Rodalies i la manca del Corredor Mediterrani, han alimentat un augment molt notable del volum de trànsit per l’AP-7, a més d’un progressiu deteriorament de la via per la manca de manteniment. Tots aquests factors han derivat a una situació de col·lapse, en què s’han multiplicat les incidències i la sinistralitat, i que té a la Vegueria del Penedès un dels seus trams més conflictius.
La diputada de Junts Montse Ortiz afirma que: «L’AP-7 arrossega aquests darrers anys una situació límit que l’han convertida en una via lenta i ineficient, que atrapa a molts usuaris per la manca de manteniment, d’un trànsit inassumible i sense eines per donar alternatives a la mobilitat. Ampliar un carril al tram que passa per la veguria o equilibrar les sortides i entrades a Vilafranca en els dos sentits contribuiria a alleugerir l’estrangulament que té aquesta via al Penedès i que pateixen els conductors cada dia»