L’Ajuntament i els Nens del Vendrell renoven el conveni del projecte solidari Fem Pinya

06/05/2025 - 16:39h

L’alcalde del Vendrell, Kenneth Martínez, i el president dels Nens del Vendrell, Valentí Usón, van signar el conveni.

L’alcalde del Vendrell, Kenneth Martínez, i el president dels Nens del Vendrell, Valentí Usón, van signar ahir la renovació del conveni del projecte solidari Fem Pinya.

Segons l’acord rubricat, la colla castellera farà una aportació de 6.500 € a l’Ajuntament del Vendrell que es destinaran a ajuts d’alimentació mitjançant vals bescanviables a diverses parades del Mercat municipal del Vendrell. Aquests ajuts es destinaran prioritàriament a famílies amb fills menors d’edat a càrrec i, principalment, complementaran les ajudes alimentàries que ofereix l’Ajuntament del Vendrell mitjançant l’entrega de targetes moneder.

També es destinaran a ajuts de menjador escolar, destinats a complementar els ajuts del sistema educatiu, gestionats pel departament d’Educació del Consell Comarcal del Baix Penedès.

Així mateix, els diners també serviran per oferir ajuts durant el període d’estiu, vinculats a l’assistència a activitats de lleure d’estiu i altres ajuts destinats a satisfer necessitats alimentàries, educatives i/o de lleure dels infants beneficiaris del conveni.

En concret, 3.000 euros es destinaran als ajuts d’alimentació mitjançant els vals d’alimentació i 3.500 € als ajuts destinats a cobrir necessitats alimentàries, educatives i/o de lleure dels infants, en concret, concedint 35 ajudes de 100 € cadascuna.

L’any 2013 els Nens del Vendrell, amb la col·laboració de la Regidoria de Serveis Socials de l’Ajuntament del Vendrell i de l’Obra Social “la Caixa”, van iniciar un projecte de beques menjador, per tal de crear un fons que, a través d’aportacions solidàries, permetés becar a infants en situacions desfavorables, perquè poguessin accedir al menjador escolar durant el curs i ampliant-se, uns anys més tard, als casals d’estiu.  Durant la crisi de la Covid-19, es va reformular aquest projecte, fent una aportació extraordinària perquè se’n poguessin beneficiar, no només els infants, sinó també les famílies en situació de vulnerabilitat, amb l’entrega de targetes moneder per poder-les bescanviar al supermercat.

Mica en mica el projecte s’ha anat ampliant i modificant segons les necessitats que s’han anat detectant a la societat vendrellenca i, en total, ha permès recaptar més de 130.000 euros a través de donacions d’entitats, particulars i empreses,  així com activitats diverses de la colla com ara els assajos solidaris. 

Enguany, els Nens han creat també la Beca “FEM PINYA!”, dedicada a projectes d’entitats duts a terme al Baix Penedès per a persones vulnerables, amb especial atenció a aquells que afecten als infants. La beca d’aquest 2025 s’ha concedit a l’Associació Trèvol per tal de cooperar a l’impuls del projecte consistent en la implantació d’un programa de reforç escolar a infants de primària.

També et pot interessar

Comentaris

1336