El dijous 1 de maig torna la Transhumant, una sortida única per gaudir dels camins ramaders i la gastronomia del territori

Presentació de la Transhumant 2025 (Foto: Ajuntament de la Bisbal del Penedès)
22/04/2025 - 19:04h

Amb diverses opcions de caminada o bé només una degustació de productes gastronòmics, començarà i acabarà a la plaça Major de la Bisbal del Penedès.

El proper dijous 1 de maig torna una nova edició de la Transhumant, una sortida amb degustació dels productes i la gastronomia del territori, amb opcions de recorregut més una opció únicament gastronòmica i inici i final a la Bisbal del Penedès.

La presentació duta a terme fa uns dies va comptar amb la participació de l’alcalde de Masllorenç, Joan Miró; l’alcaldessa de la Bisbal del Penedès, Agnès Ferré; la regidora de Turisme de l’Ajuntament de la Bisbal del Penedès, Judith Vidal; l’organitzador de la Transhumant, Ramon Prat; i el geògraf i guia del territori, Robert Vallès.

Les diferents opcions a triar són les següents:

-Transhumant curta: 7,5 km

  • Esmorzar a Masarbonès
  • Dinar a la Bisbal del Penedès amb productes i cuina del territori

-Transhumant mitja: 15 km

  • Esmorzar a Masarbonès
  • Dinar a la Bisbal del Penedès amb productes i cuina del territori

-Transhumant llarga: 19 km

  • Esmorzar a Masarbonès
  • Avituallament líquid al km 12
  • Dinar a la Bisbal del Penedès

Opció només gastronòmica

  • 12:30h – 13:00h recollida de samarreta commemorativa i braçalet per al dinar a la plaça Pau Casals de la Bisbal del Penedès.
  • 13:00h Visita i degustació d’oli i productes Torclum a peu d’oliveres. Sortirem plegats guiats pel personal de Torclum.
  • 14:00h Obertura del dinar conjunt de tots els participants.

L’esmorzar consistirà en pa amb botifarra del territori amb pa i oli, a càrrec d’Oli Torclum. Quant al dinar, aquest consistirà en un aperitiu, pollastre mar i muntanya del Restaurant Ull de Llebre i postres de pastís de garrofa de l’Obrador.

Totes les sortides tindran samarreta commemorativa i es podrà recollir de 7:30h a 8:15h al Centre Municipal de Cultura (plaça Major, 11-15). La sortida serà a les 8.30h d’aquest mateix punt.

Les inscripcions es poden fer en aquest enllaç: https://www.inscripcions.cat/transhumant2025/

Recorreguts

Per seguir el recorregut, les persones participants es podran descarregar els següents tracks i seguir-los amb el mòbil amb la mateixa aplicació del wikilog o bé amb un aparell GPS; tot i així, durant els recorreguts trobaran unes cintes taronges als punts on hi hagi creuaments.

També et pot interessar

Comentaris

1336