La CUP vol fer front comú per evitar el tancament de línies d’I3 i 1r d’ESO a Vilafranca
Presenta una moció al ple que obté el consens de tots els grups menys Junts, que hi vota en contra
Després de gairebé cinc hores de ple, es va anunciar la presentació d’una mocio d’urgència per part de la CUP en defensa de l’escola pública. Tot i que des del món municipal no hi ha poder decisori en eduació, per la portaveu, Marta Soler, amb la moció es vol fer pressió a la Generalitat perquè no es tanqui cap grup a l’escola pública i que l’escola concertada es regeixi pels mateixos criteris pel que fa a normativa i barems. Així, la moció detallava que el curs 2025-2026 a Vilafranca hi haurà un grup menys a Infantil 3 i dos menys a 1r d’ESO. “Segons les dades d’Idescat en base als naixements del 2022, a Vilafranca s’ofertaran unes 60 places menys d’I3”, apunta la regidora de la CUP.La moció demana, a més que l’Ajuntament insti el departamentd’Educació a no tancar cap línia d’I3 ni de 1r d’ESO, ni cap línia de cap centre públic durant els pròxims 5 anys.
La CUP demana celeritat en el posicionament de l’Ajuntament, abans no es publiqui l’oferta inicial per a les preinscripcions, l’11 de març. El període de preinscripció per a infantil i primària comença el 12 de març.
Amb la moció presentada, “volíem una declaració d’intencions del ple per anar de la mà en defensa de l’escola pública”, segons Soler. La regidora confiava en com a mínim una abstenció de Junts en aquest punt, però es va trobar amb la “defensa aferrissada de l’escola concertada” per part de la regidora Xell Montserrat, que “va fer un discurs molt directe en defensa de l’escola catalana com un gran tot, que cal matisar perquè la concertada es regeix per les seves pròpies dinàmiques i, a més, rep fons públics”.
En el torn de les argumentacions, Xell Montserrat, per Junts, havia defensat el model del sistema educatiu de Catalunya basat en la doble xarxa, amb escola pública i concertada. Per Junts, la moció només fa que “alimentar les diferències i incidir en que el problema és el model de gestió”. Montserrat va argumentar que el sistema educatiu a Catalunya “necessita un bon finançament i igualtat d’oportunitats per a tothom”.


