Nova campanya al Baix Penedès per evitar la violència masclista en el lleure i la restauració

Les encarregades de presentar la campanya comarcal a la Bisbal del Penedès (Foto: CCBP)
18/11/2024 - 15:57h

‘Posiciona’t’ és una iniciativa del Consell Comarcal del Baix Penedès dirigida a establiments comercials i locals del sector de la restauració.

El Consell Comarcal del Baix Penedès (CCBP) ha presentat aquest dilluns, a la Bisbal del Penedès, la seva nova campanya ‘Posiciona’t’, una iniciativa dirigida als establiments comercials i locals de restauració de la comarca penedesenca amb l’objectiu de sensibilitzar la societat i lluitar contra la violència masclista.

La campanya busca sensibilitzar l’entorn de les víctimes i fomentar la implicació de la societat en la lluita contra la violència de gènere. Núria González, gerent del CCBP, ha destacat la importància de crear una xarxa de suport per detectar i actuar davant la violència masclista abans que sigui massa tard. 

“Al Baix Penedès, com a tot arreu, existeixen molts tipus de violència masclista: matrimonis forçats, abusos, violència física…; i moltes vegades l’entorn ho coneix i ho normalitza. Aquesta campanya vol conscienciar sobre les eines per actuar que es tenen”, ha apuntat Núria González.

Des del Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD) Baix Penedès, Aina Bauçà Gaià ha informat de la seva banda que s’han realitzat sessions formatives a professionals de l’oci i la restauració de tots els municipis de la comarca, amb la finalitat d’ensenyar-los com detectar i actuar en situacions de violència de gènere.

230 locals

De moment hi prendran part d’aquesta campanya 230 locals d’oci i restauració dels 12 municipis de la comarca sense comptar els establiments de Calafell ni del Vendrell, que també participen en la proposta. Els establiments adherits es podran identificar mitjançant un cartell distintiu, un adhesiu a la porta i també es distribuiran bosses reutilitzables i posagots amb la imatge de la campanya.

La campanya, dissenyada per la baixpenedesenca Gemma Fontanals, presenta una imatge d’un grup de persones unides que apel·len a la col·laboració col·lectiva per visibilitzar i combatre aquesta problemàtica.

A la presentació de la campanya hi han assistit les regidores d’Igualtat de la Bisbal del Penedès, Calafell, Cunit, El Vendrell, Santa Oliva i el Montmell.

Objectius

Quant als objectius de la campanya, són prevenir la violència masclista i oferir suport a les víctimes i el seu entorn; difondre els serveis públics d’atenció i assessorament mitjançant tríptics informatiusm sensibilitzar la població general i fomentar la responsabilitat individual i col·lectiva, visibilitzar i aprendre a identificar situacions de violència en espais d’oci, i implicar tota la població en la lluita contra la violència masclista.

També et pot interessar

Comentaris

1336