Adif adjudica la redacció del projecte per cobrir les vies a Vilafranca del Penedès fins el pont de Moja

Foto: ACN
18/09/2024 - 14:23h

La redacció del projecte de construcció i de totes les actuacions per a la millora de la integració urbana del ferrocarril a Vilafranca del Penedès tenen un pressupost d’1,46 milions d’euros.

Adif ha adjudicat la redacció del projecte de construcció de les actuacions per a la millora de la integració urbana del ferrocarril a Vilafranca del Penedès, amb un pressupost d’1,46 milions d’euros. D’aquesta manera, es desenvolupen les accions programades en el conveni subscrit al juliol de 2023 entre Adif, Adif Alta Velocitat i l’Ajuntament de la capital de l’Alt Penedès.

El compromís d’Adif per aconseguir una millor integració de línies ferroviàries ja en explotació al seu pas per nuclis urbans, especialment en aquells densament poblats, s’emmarca en l’estratègia de crear infraestructures més permeables, sostenibles, resilients, reduint a més els possibles impactes mediambiental i acústic, entre altres objectius.

L’àmbit d’anàlisi i actuació es correspon amb el recorregut de la línia d’ample convencional Barcelona-Vilafranca-Sant Vicenç de Calders i la Línia d’Alta Velocitat Madrid-Barcelona, en el tram comprès entre el Pont de Moja i l’Avinguda de la Pelegrina. Amb l’objectiu de trobar una solució més eficient i amb millor encaix en la trama urbana, es redactarà un estudi de solucions tècniques, que inclourà, com a principals actuacions.

Aquestes passen pel cobrimentr de les dues línies, entre l’actual Pont de Moja i el tram ja cobert, una reclamació que la ciutat reclama des de fa més de vint anys. La coberta de part del recorregut de la línia convencional en la zona de l’estació contigua a l’edifici de viatgers. La millora de l’accessibilitat a l’estació actual entre el nivell vestíbul i la zona d’andanes. La disposició de diferents trams de pantalles acústiques en zones sensibles entre el carrer Mossen Trens i la Avinguda de la Pelegrina, així com en el Parc del Poble Nou.

Una vegada estudiades i aprovades per Adif les possibles solucions constructives recollides en l’estudi, es procedirà a la redacció d’un projecte bàsic i un projecte constructiu.

D’una banda, el projecte bàsic inclourà tots els sistemes ferroviaris; com el cobrimient de les vies, els sistemes d’electrificació i energia; els elements de seguretat i protecció civil, els accessos a les andanes i nous passos transversals; l’anàlisi dels serveis urbans existents; i la localització de pantalles acústiques i els elements necessaris per a adequar l’obra civil a les noves propostes.

Mentrestant, el projecte de construcció se centrarà en aspectes com la definició geomètrica i estructural de l’ampliació de la cobertura, la localització i definició geomètrica de les pantalles acústiques necessàries, o la reposició de serveis afectats. El projecte constructiu també determinarà els processos tècnics que se seguiran en l’execució de les obres i els terminis necessaris.

El contracte, adjudicat a la Unió Temporal d’Empreses (UTE) formada per Ingerop T3 i Barcelona Engineering Workshop, compta amb un termini d’execució de 30 mesos, dels quals 18 corresponen a la redacció del projecte i la resta a tasques de suport en la fase d’obres.

També et pot interessar

Comentaris

1336