El nou bus exprés entre Igualada, Vilafranca i Vilanova arrenca l’1 de juliol

El servei funcionarà de dilluns a divendres laborables i tindrà vuit expedicions diàries per sentit

L’Alt Penedès, l’Anoia i el Garraf estaran una mica més a prop gràcies a l’entrada en funcionament d’un nou bus exprés, l’e25, que a partir de dilluns vinent, 1 de juliol, farà el recorregut entre Igualada, Vilafranca i Vilanova amb 8 expedicions per sentit. Ho farà de dilluns a divendres els dies laborables amb uns horaris que s’han definit tenint en compte la mobilitat dels treballadors i els estudiants.
D’aquesta manera, les sortides des de Vilafranca seran a les 7.10, 8.15, 15.30, 16.35, 17.40, 18.45, 19.50 i 20.55. La previsió pel que fa a nombre de passatgers se situa al voltant de les 21.900 persones cada any. Amb tot, de moment s’estableix un període de prova per delimitar la demanda real i adaptar més bé el servei a les necessitats i usos dels passatgers.


L’estrena de la línia, que la cobriran les empreses Plana i MonBus, l’ha presentat avui la consellera de Territori, Ester Capella, acompanyada de representants institucionals de les tres comarques, per exemplificar que el nou bus exprés ha de servir per “ajudar a recosir el país”, a la vegada que permeti garantir “el dret a la mobilitat, l’accessibilitat i l’equilibri territorial”.
Capella va destacar l’aposta del seu departament i de la Generalitat pel transport públic, al qual es destinen “dues terceres parts del pressupost de la Conselleria”.
El nou pas en la millora de la mobilitat entre les tres comarques de la vegueria és valorat pel Govern com una fita, “tot i no haver pogut aprovar els pressupostos del 2024 i malgrat no disposar d’un finançament just”, segons la consellera. D’aquesta manera, Capella justificava la necessitat d’un finançament singular “per evitar que 22.000 milions d’euros marxin cada any de Catalunya per no tornar”.
El nou servei de bus, que resseguirà el traçat de l’eix diagonal a través de les carreteres C-15 i C-37, és una de les reivindicacions històriques de la Vegueria Penedès i es converteix en un dels primers acords als quals arriba la Taula de Mobilitat del Penedès, formada pels consells comarcals de l’Alt i el Baix Penedès, l’Anoia i el Garraf, ajuntaments, Transport Metropolità de Barcelona i Autoritat Territorial de Mobilitat del Camp de Tarragona.
La línia de bus exprés e-25 és la primera que es posa en marxa d’entre totes les que formen part de l’estudi del Departament de Territori, que preveu doblar la xarxa Exprés.cat en els pròxims anys. L’objectiu és avançar cap a la creació de 37 noves línies: 21 de totalment noves, entre les quals hi ha l’e-25, de Vilanova-Vilafranca-Igualada, i la conversió de 16 altres línies que actualment ja presten un servei regular.
La intenció és anar-les posant en funcionament segons la disponibilitat pressupostària. La proposta comportaria arribar a les 80 línies Exprés.cat arreu de Catalunya.
Actualment, l’oferta és de 43 línies, que representen el 45% de la demanda dels autobusos interurbans de tot Catalunya. La xarxa Exprés.cat està formada per busos més directes, amb menys parades, més freqüència de pas i amb una velocitat comercial més elevada. Actualment hi ha 24 línies Exprés.cat a Barcelona, 6 línies a Girona, 6 línies a Lleida i 7 línies a Tarragona i Terres de l’Ebre. El total de viatges registrats l’any 2023 va ser de 27.445.184 milions, un 13,3% més que el 2022.

També et pot interessar

Comentaris

1336