Junts Vilafranca denuncia la reducció d’efectius i recursos de la Policia Local
El grup municipal assegura que hi ha vora 10 places per cobrir entre jubilacions i baixes
Junts Vilafranca ha comparegut per reclamar un canvi radical en les polítiques de seguretat de l’equip de govern i sol·licitar que es cobreixen les places buides a la Policia Local. Les jubilacions, baixes i la marxa d’alguns efectius ha fet que hi hagi, diu, vora 10 places per cobrir des de fa mesos.
Així mateix, Junts considera que “per l’acord entre el PSC, ERC, VeC i CUP, s’han reduït de manera important les jornades de treball dels polícies, cosa que equival a disposar de 6 efectius menys als nostres carrers”. Els càlculs que fa Junts en aquest sentit, comptant els 6 agents menys i les places buides, dona un total de 15 efectius de policia menys dels que hi havia amb l’anterior govern. La llista de les mancances que apunten els juntaires inclou també una reducció del pressupost destinat a la Policia Local i que “tampoc s’ha tirat endavant l’acord de ple de disposar de drons de vigilància”. A més, asseguren, “el nombre final de càmeres de videovigilància s’ha reduït a la meitat respecte el que s’havia anunciat”. Un altre motiu de queixa de Junts és l’abandonament del projecte de l’adequació de la nova comissaria de la policia Local a l’edifici de l’antiga caserna de la Guàrdia Civil.
Davant l’escenari que dibuixa Junts, el grup municipal considera provat que “la seguretat ciutadana no és una prioritat per al govern de Vilafranca, malgrat ser una de les principals preocupacions de la ciutadania”.