75 joves han seguit un PFI durant aquest curs a Vilafranca


Actualment s’ofereixen 5 modalitats del Programa de Formació i Reinserció per a persones que no han superat l’ESO
La setmana passada van tenir lloc els actes de cloenda i graduació del joves que han rebut formació aquest curs en alguns dels cinc Programes de Formació i Inserció (PFI) que s’imparteixen a Vilafranca del Penedès i en els que hi participen un total de 75 joves.
Vilafranca compta amb un total de 5 PFI de modalitats diverses en funció de si estan gestionats pel Departament d’Educació de la Generalitat (PFI-FIAP), per l’Ajuntament (PFI-PIP) o si es tracta d’una modalitat de col·laboració entre ambdues administracions (PFI-PTT).
Les especialitats professionals que s’ofereixen són: auxiliar de fabricació mecànica d’ajust i soldadura; auxiliar de muntatges en instal·lacions electrotècniques en edificis, auxiliar de pintura; auxiliar d’hoteleria: cuina i serveis de restauració; auxiliar d’imatge personal: perruqueria i estètica.
Els programes de Formació i Inserció són recursos de compensació per a la lluita contra l’abandonament escolar prematur dels joves que no han obtingut el graduat en ESO, per reduir les desigualtats socials principalment en l’etapa dels 16 als 24 anys i per millorar les oportunitats educatives per a tothom. Quan l’alumnat finalitza i aprova el programa, aconsegueix una qualificació professional i acadèmica que els permet transitar cap al món laboral o continuar l’itinerari formatiu cursant un cicle formatiu de grau mitjà.
Enguany s’han organitzat dos actes de reconeixement, un d’ells a l’Institut Alt Penedès, el centre que acull els PFI gestionats pel Departament d’Educació de la Generalitat, així com un PFI/PTT de gestió mixta; també un altre a la Fassina, on es desenvolupen els PFI gestionats per l’Ajuntament de Vilafranca.
L’alcalde , Francisco Romero, i la regidora d’Educació, Gemma Romeu, van assistir a l’acte de graduació celebrat a l’Institut Alt Penedès. En el parlament de cloenda, l’alcalde va posar en valor l’esforç i l’esperit de superació dels nois i noies que, tot i venir de trajectòries acadèmiques no gaire exitoses, han finalitzat el PFI amb èxit i han pogut continuar els estudis amb un cicle formatiu de grau mitjà o inserir-se en el món laboral. “El PFI us ha donat la caixa d’eines perquè pugueu seguir el vostre camí. No us desvinculeu dels estudis perquè amb motivació i capacitat de superació podreu arribar on vulgueu. Hi ha molts exemples de joves que han sortit dels PFI i tenen una carrera professional impressionant. Des de l’Ajuntament estem a la vostra disposició pel que us puguem acompanyar”, va dir Romero.
Un altre part important que garanteix l’èxit dels PFI és la col·laboració de les empreses que acullen l’alumnat en pràctiques i que els proporcionen un entorn de treball real on poder aprendre i desenvolupar-se.