Els infants han de menjar carn vermella?

21/06/2024 - 10:01h

Article de l’empresa penedesenca Grup Ametller Origen sobre un tipus d’aliment que és una font de proteïnes d’alt valor.

Tot i que hi ha diferents maneres de classificar les carns, la més popular, i que des d’un punt de vista nutricional es fa servir, és la de classificar-les com a vermelles i blanques. Aquesta classificació es basa en el contingut en mioglobina, una proteïna que conté ferro i que li dona aquest color vermell característic. Així doncs, es considera carn vermella aquella que té un color vermell intens, i inclou la carn de vaca, vedella, be, cabra, cavall i porc. D’altra banda, la carn blanca té un color rosat suau i inclou les carns d’aus com el pollastre i el gall d’indi, i també el conill.

Sovint, però, el consum de carn vermella ha estat subjecte de moltes crítiques relacionades amb la salut, fins al punt d’afirmar que no n’han de prendre ni els infants ni els adults. Tot i això, has de saber que és un fals mite, ja que es recomana menjar-ne fins a 2 vegades a la setmana i, en el cas dels infants, donar-los-en racions més petites. La ració de consum varia segons l’edat, però se situa al voltant d’uns 50-80 grams dels 3 a 9 anys i de 80 a 125 grams per a la franja de 10 a 17 anys.

La carn vermella és una font de proteïnes d’alt valor, com també ho són els ous, el peix i els llegums. A més, és una font important de minerals com el zinc, fòsfor i ferro i aporta vitamines; en destaquen pel seu contingut les del grup B, especialment tiamina (B), riboflavina (B), niacina (B), piridoxina (B) i cianocobalamina (B).

En el marc d’una alimentació saludable, a més de carn l’alimentació d’un infant ha d’incloure una gran varietat de fruites i hortalisses fresques de temporada, llegums, fruita seca, cereals integrals i oli d’oliva verge, i complementar-se amb peix, ous i làctics sense ensucrar.

També et pot interessar

Comentaris