Campanya per adherir comerços i restaurants de Sant Sadurní a la xarxa de punts liles

09/05/2024 - 11:13h

L’Ajuntament vol implicar el màxim d’establiments

L’Ajuntament ha posat en marxa una campanya per motivar el teixit comercial i de restauració de Sant Sadurní a adherir-se a la xarxa de punts liles per ser informadors dels recursos existents, tant al municipi com als voltants i proporcionar seguretat a les dones.

El servei d’Igualtat fa anys que treballa per impulsar espais segurs, d’atenció i acompanyament a totes les situacions de violència masclista, amb l’objectiu d’apropar els recursos a les dones que estiguin patint o hagin patit aquestes situacions. Per això s’ha dissenyat una xarxa per donar resposta integral a les agressions i no revictimitzar les dones. També es vol aconseguir que la xarxa de punts liles no la formin només professionals, sinó que la comunitat pugui acompanyar les dones on i en el que necessitin. En aquest sentit, s’anima als comerços i establiments de restauració a sumar-se a la campanya per fer de Sant Sadurní un municipi més segur i amb mirada feminista.

Primeres accions

La campanya va començar el dia 23 d’abril amb la instal·lació d’un punt lila diürn a la diada de Sant Jordi, on es va donar a conèixer el projecte, així com aquells establiments que ja s’hi han adherit. El diumenge 19 de maig s’instal·larà un punt lila a la CACO, la Cursa Camina Corre de la dona, per sensibilitzar i informar a tothom que s’hi apropi.

El pròxim 21 de maig al matí es farà una jornada de visites inforamtives als comerços i locals de restauració que ho desitgin. Els dies 10 i 11 de juny s’ha programat dues jornades de formació per als comerços. Hi poden participar tots aquells establiments oberts al públic que hi estiguin interessats, als quals se’ls facilitaran eines de detecció i derivació i material per aprofundir i conèixer millor les desigualtats de gènere, les tipologies de violència, com identificar-les i quins són els circuits a seguir en cas de detectar-les.

Actualment, estan adherides a la xarxa les farmàcies Ferrer, Vilella i Mestre; la perruqueria Paqui, la perruqueria Yolanda, Mont Perruquers, Mònica Mateo Imatge (Llis o Ris), Salutaris i Imatge; i els bars Cafè del raval, L’enoteca, el Bar David i el Bar la Plaça. Tots ells han rebut la sessió informativa i disposen d’un distintiu amb un QR que deriva al web amb tots els recursos i telèfons d’atenció a la víctima.

També et pot interessar

Comentaris