El Consell Comarcal de l’Alt Penedès defensa el quart carril de l’AP7

El govern no entén per què ERC s’oposa ara a l’ampliació.

El Consell Comarcal de l’Alt Penedès ha sortit al pas de la moció que ERC ha anunciat que presentarà al ple d’aquest dijous de rebuig a l’ampliació de l’AP7 a un quart carril per sentit. El govern de Junts i el PSC diu que no entén la posició actual dels republicans, trencant el pacte de l’abril del 2022 en el que es descartava el pas del 4rt cinturó pel Penedès i s’apostava per la redacció del projecte d’ampliació de l’autopista amb un quart carril, per mitigar els efectes de la supressió dels peatges i l’augment del trànsit en aquesta via entre el Vendrell i el Papiol. Segons el vicepresident primer del Consell Comarcal, Albert Tort, el projecte d’ampliació de l’autopista comptava amb el suport de la Generalitat, tal com va informar aleshores el secretari general d’Infraestructures, Xavier Flores, i la delegació del Govern al Penedès s’havia sumat al consens territorial, una posició que ara s’ha trencat.

El president del Consell Comarcal, Xavier Lluch, amb el suport, diu, majoritari del ple, demana que s’enllesteixi el projecte per beneficiar el Penedès a nivell econòmic, de mobilitat i de seguretat viària. Segons Lluch, aquesta ampliació tindria poc efecte sobre el terreny i el nombre d’expropiacions seria escàs. En canvi, s’evitaria el col·lapse d’una via que sovint “és font de retencions, cues i accidents”. Així mateix, l’ampliació tindria, segons Lluch, un efecte beneficiós per al transport públic per carretera, considerant que són dues reclamacions diferents.

Precisament el transport públic, però ferroviari és el que defensarà ERC en la seva moció: “El futur del Penedès passa pel tren (tant de passatgers com de mercaderies) i és aquí on s’han de situar els esforços i les inversions amb l’Eix Transversal Ferropviari i amb la millora de la xarxa de rodalies”. Els republicans veuen en l’ampliació de carrils una mesura que comportarà “més trànsit, més contaminació, més camions i més accidents”.

En aquest sentit, des de la delegació del govern al Penedès es recorda que l’abril del 2022 es va assolir un dels objectius pel qual havia estat treballant des del 2021, evitant que el traçat del quart cinturó travessés el Penedès. “En aquell moment ja es va posar de manifest que caldria treballar amb cura una millor opció que la que proposava el ministeri de Transports en relació amb l’ampliació de l’AP7, fent èmfasi que el futur de la mobilitat a la vegueria Penedès havia de ser el transport ferroviari”.

També et pot interessar

Comentaris