ERC proposa transformar els patis escolars de Vilafranca en refugis climàtics

14/03/2024 - 09:00h

Els republicans portaran a debat aquesta moció en el ple de dimarts que ve.

Davant l’emergència climàtica que viu el planeta amb l’augment de temperatures, que segons els estudis afecta a la salut i a la capacitat d’aprenentatge, els republicans proposen un projecte per transformar els entorns escolars per convertir-los en refugis climàtics i augmentar el verd, adaptat a la sequera, i alhora, obrir els patis de les escoles en horari no lectiu per enfortir la funció comunitària d’aquests espais amb l’entorn als diferents barris.

Pere Sàbat, portaveu dels republicans, ha explicat que un dels objectius que es marquen les ciutats més progressistes i avançades és combinar l’obertura d’espais comuns amb la generació de refugis climàtics, apostant pel verd urbà fent possible el que marquen els diferents estudis publicats, que la introducció de verd urbà a les ciutats rebaixa de forma considerable l’augment de les temperatures.

Així els republicans volen lligar la transformació dels entorns escolars i de guanyar nous espais verds, de joc i socialització pels infants, amb un projecte per ampliar el verd als patis escolars i obrir-los en horaris no lectius. Per això plantegen una ambiciosa reformulació del concepte actual, molt enfocat en les pistes esportives i amb poca presència d’arbres i jocs inclusius. Una reformulació positiva tant per l’alumnat entre setmana, com pels infants i famílies els caps de setmana que gaudirien de refugis climàtics i noves zones de socialització i de joc.

Per Sàbat “es tracta d’impulsar un model verd de proximitat amb funcions socials, pedagògiques i educatives, que aporti biodiversitat, generi paisatge i sigui un recurs recreatiu per a la salut i el benestar, no només per als alumnes dels centres educatius, sinó per a tota la població”.

Aquesta nova xarxa de refugis climàtics, pels republicans, més enllà de les actuacions als patis escolars, ha de ser entesa com un projecte de ciutat que ho abarca tot, una nova forma de plantejar l’espai públic de manera integrada i democràtica. Una xarxa verda variada que actua des dels centres educatius cap a tota la ciutat donant resposta a les necessitats intergeneracionals de tota la societat. Una idea de ciutat que va lligada, també, a la moció dels republicans aprovada al setembre relativa a la transformació dels entorns escolars.

També et pot interessar

Comentaris

1336