Creixen les incidències i les queixes pel bus de la línia Vilafranca-Barcelona

13/03/2024 - 13:25h

Els usuaris aprofitaran la reunió de la setmana que ve amb l’Ajuntament i la Generalitat per mostrar proves de les deficiències del servei

L’acumulació d’incidències de tot tipus en el trajecte en bus entre Vilafranca i Barcelona tant d’anada com de tornada creix al mateix ritme que la indignació dels usuaris de la línia. En menys d’una setmana s’han succeït dos episodis que han posat en relleu que el servei que ofereix l’empresa concessionària, MonBus, presenta moltes mancances tant de caire tècnic com humà.
Divendres passat, un bus que havia sortit de Barcelona poc abans de les 8 del vespre amb 34 passatgers a bord va ser aturat per una patrulla dels Mossos al quilòmetre 3 de la B 23 a l’alçada de Sant Feliu de Llobregat, després de realitzar una infracció de trànsit. El xofer va donar positiu en alcoholèmia.
D’altra banda, des de dilluns circulen unes imatges enregistrades per usuaris de la línia d’un vehicle de l’empresa MonBus que fa el trajecte Vilafranca-Barcelona en les quals es veu com el bus circula amb la porta davantera entreoberta i lligada amb cordes per evitar que s’obri del tot. Segons confirmen diversos passatgers aquesta és una situació que es dona sovint ja que en alguns vehicles les portes no acaben d’ajustar bé i en ocasions el mateix conductor les ha de tancar a mà. Aquesta és una mostra d’altres greuges que el passatge de la línia apunta en una llarga llista de queixes i reclamacions, com ara els retards en les sortides perquè el bus no disposa de màquina per validar els títols per viatjar i s’ha d’esperar un altres bus que en tingui o canvi de vehicle a pocs metres de la sortida a causa d’alguna avaria.

La resposta a les queixes són de lament de les molèsties i que s’està treballant per disposar de més mitjans, tant de vehicles com de conductors. La Generalitat al·lega que la demanda del servei de transport públic per carrertera entre Vilafranca i Barcelona va en augment i que els esforços fets fins al moment són insuficients.
L’acumulació d’incidències, retards i la massificació del servei continua, tot i les mesures aplicades fa mesos. Per aquest motiu, la setmana que ve s’ha programat una reunió en què els usuaris mostraran a l’Ajuntament de Vilafranca i la Generalitat imatges de les deficiències del servei i continuaran exigint millores.

També et pot interessar

Comentaris