El CCBP troba “insuficient” l’augment d’un 5% de bonificació al peatge de Cubelles anunciat pel Govern pel 2024

El peatge de l’autopista C-32 a Cubelles (Garraf).
12/12/2023 - 16:00h

Reclama una aposta clara per la millora del servei i l’augment de freqüències de Rodalies i de busos exprés que enllaci la comarca amb Barcelona

La reunió de la Taula per la mobilitat de la Vegueria Penedès duta a terme la setmana passada a Vilafranca del Penedès ha estat valorada amb un “balanç insuficient” pel president del Consell Comarcal del Baix Penedès (CCBP), Ramon Ferré, que entén que “demostra que queda molta feina per fer des del Govern de la Generalitat perquè el Baix Penedès tingui el transport públic que necessita, tot i que valorem la sensibilitat de la bonificació del 5% al peatge de Cubelles a partir de l’1 de gener de 2024”.

Recordem que durant la reunió, el secretari de Mobilitat i Infraestructures de la Generalitat, Marc Sanglas, i el delegat del govern a la Vegueria David Alquézar van anunciar un augment de la bonificació del 5% del peatge de Cubelles, a més de la creació d’una línia de bus exprés directe des del Baix Penedès cap a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) a Sant Cugat del Vallès.

Des del CCBP s’apunta en un comunicat que es valora positivament la bonificació del 5% del peatge de l’autopista C-32 a Cubelles i que beneficiarà als habitants del Baix Penedès, tot i que no s’augmenta la bonificació del peatge de Vallcarca (Garraf), fet que comportarà un augment d’un 3,3% del preu dels peatges pels conductors que vagin fins a Barcelona. També es veu amb molt bons ulls la creació d’una línia de busos per estudiants cap a l’UAB.

Des del Baix Penedès, amb el president del CCBP i el conseller comarcal de Mobilitat, José Manuel Cabada, al capdavant es va fer una llarga llista de peticions per millorar el servei de transport públic a la comarca, com la reducció de zones tarifaries de rodalies de Barcelona. L’existència de 6 zones fa augmentar molt el preu del bitllet. Si pels primers 20 quilòmetres (els que hi ha entre Barcelona i Castelldefels) només hi ha 2 zones, en els següents 20 quilòmetres (els que hi ha de Castelldefels a Calafell en línia recta) l’augment és de 4 zones. 

Referent al servei ferroviari de rodalies, també es va demanar amb urgència l’augment de freqüències de la línia R4, la creació del servei de bus exprés de Vendrell a Barcelona i també de Calafell i Cunit amb la mateixa destinació. A més, es va demanar que es faci l’estudi d’un Transport a Demanda (TAD) per als polígons logístics de la Bisbal del Penedès, cada vegada amb un volum més gran de treballadors.

Com ja vam apuntar al 3d8, a la trobada hi van participar alcaldes i regidors de l’Alt i Baix Penedès i el Garraf, així com els representants dels consells comarcals de les quatre comarques de la Vegueria Penedès per trobar solucions a les problemàtiques que té el territori en relació a la mobilitat i el transport públic.

També et pot interessar

Comentaris