Dilluns es farà un acte al Vendrell per visibilitzar la diabetis

El globus blau és un símbol per visibilitzar la diabetis.
15/11/2023 - 11:00h

Tindrà lloc a la plaça de les Garrofes i es demana l’assistència de gent gran, joves i infants per enregistrar un vídeo

L’Arc Serveis, el president de l’Associació de Diabètics de les comarques de Tarragona i del Vendrell, mossèn Antonio Rodríguez, i el veí del Vendrell Pep Planas participen en les diverses activitats que s’organitzen arreu del món al voltant del Dia Mundial de la Diabetis, que es commemora el dia 14 de novembre.

Tanmateix, l’activitat estrella serà l’enregistrament d’un vídeo dilluns que ve -dia 20- al Vendrell, en què es podrà veure l’enlairament continu de globus blaus amb l’objectiu de conscienciar i visibilitzar la malaltia de la diabetis.

L’acció es fa pensant en aquelles persones amb diabetis que viuen el seu dia a dia com si fos un joc de malabars, de la mateixa manera que costa mantenir un globus a l’aire.

La gravació tindrà lloc dilluns, a les 17.30 h, a la plaça de les Garrofes del Vendrell.

Convocatòria popular
Els organitzadors fan una crida a totes les persones –grans, joves i infants– que vulguin formar part de la gravació per poder omplir de globus la plaça del centre del Vendrell. A tots els participants se’ls farà arribar un globus blau i, durant un minut, hauran de mantenir-lo a l’aire sense que caigui a terra.

El vídeo es compartirà a les xarxes socials amb l’etiqueta #blueBalloonChallenge i les citacions de @MedtronicDiabetesEU, @dedoc_org i @lifeforachild. A més, Medtronic farà una donació de 5 euros a ‘Life for a child’, que engloba nens i nenes de països amb escassos recursos per proporcionar-los insulina, tires reactives per mesurar glucosa i més.

La diabetis
Val a dir que la diabetis mellitus és una malaltia metabòlica i crònica que es caracteritza perquè l’organisme fa un escàs ús de la glucosa, sucre que un cop a les cèŀlules, actua com a font d’energia per tal de dur a terme el processos vitals. El cos és incapaç d’aprofitar-la i, en lloc de permetre funcionar les cèŀlules, s’acumula a la sang i provoca una hiperglucèmia, que és un augment dels nivells de glucosa de la sang.

Aquesta malaltia és un problema de salut pública creixent. Així, l’Organització Mundial de la Salut (OMS) considera que la diabetis tipus 2 constituirà una de les epidèmies del segle XXI, ja que se’n preveu un increment a causa de l’obesitat, el sedentarisme i l’augment de l’esperança de vida.

Segons el CatSalut, a Catalunya el nombre estimat de persones amb diabetis està al voltant de 600.000 casos, que augmenten any rere any.

També et pot interessar

Comentaris