El ‘Compra a prop’ celebra 10 anys de promoció del comerç de proximitat

19/10/2023 - 17:55h

La campanya comença dissabte amb la participació de 113 establiments i s’allargarà fins al 19 de novembre

La campanya comercial i turística ‘Compra a prop i descobreix el teu entorn’ iniciarà la 10a edició aquest cap de setmana, amb la participació de 113 establiments de Santa Margarida i els Monjos, Olèrdola i Castellet i la Gornal.
Per participar a la campanya cal emplenar una butlleta i deixar-la a les urnes que hi haurà a cada establiment coŀlaborador, i que aquest any han renovat la seva imatge. Entre totes les butlletes emplenades es farà un sorteig de 74 premis, que inclouen àpats a restaurants, visites turístiques, visites a cellers o lots de productes d’alimentació.


Per a la campanya s’han imprès aquest any 40.000 butlletes de participació, menys que en anys anteriors, atès que cada any s’observa un augment de la participació per mitjà del formulari electrònic, al qual s’accedirà a través d’un codi QR que hi ha als establiments i a les butlletes de la campanya.
La proposta està enfocada al veïnat dels tres municipis, si bé hi podrà participar tothom que compri en els establiments adherits, tal com va indicar l’alcalde de Castellet, Xavier Revuelta.
La campanya s’allargarà fins al 19 de novembre. El lliurament de premis es durà a terme el 30 de novembre a les 19.30 h en un acte públic a la casa de cultura Mas Catarro de Santa Margarida i els Monjos.
L’alcaldessa de Santa Margarida i els Monjos, Imma Ferret, va destacar que la iniciativa genera un alt impacte econòmic, que l’any passat va ser de 793.429 €. Amb tot, no tots el diners queden en l’economia local, perquè aquí també s’inclouen els fluxos econòmics derivats del transport i la logística dels intercanvis comercials (relacions amb proveïdors…), i també cal tenir en compte que no el 100% dels consumidors són locals, sinó que també n’hi ha de comarcals.
L’estudi també indica que per cada euro d’inversió en la campanya, hi ha un retorn local de 136,8 euros, i que la despesa mitjana per persona és de 53,9 €.
L’alcaldessa d’Olèrdola, Fina Mascaró, va recordar que la campanya va néixer l’any 2014 de la coŀlaboració entre els tres municipis per sensibilitzar, promoure i consolidar el comerç de proximitat, que enriqueix el territori i l’economia local.

També et pot interessar

Comentaris