Els usuaris del bus troben una ‘presa de pèl’ les millores anunciades

Un mes després de l’inici del caos al servei per carretera entre Vilafranca i Barcelona consideren que tot continua igual

Un mes després de l’inici del desgavell en la línia de bus que uneix Vilafranca amb Barcelona i viceversa, la situació no ha millorat gaire. Ni les queixes, denúncies i accions de protesta dels usuaris ni les reunions de l’Ajuntament amb la Direcció General de Transports ni les mesures anunciades per la Generalitat la setmana passada han aconseguit paŀliar un problema que creix, i la paciència dels usuaris s’esgota.
“L’anunci del nou bus és una presa de pèl. Els busos surten quan volen, hem d’estar mitja hora abans a la parada i acumulen tants retards que les cues s’ajunten. No s’ha solucionat res.” Qui parla és Mar Guardiet, usuària diària d’un servei que li provoca “cansament físic i mental”. Aquesta vilafranquina, que treballa a Barcelona, comenta que de moment encara no s’ha vist cap inspecció, tal com es va anunciar la setmana passada des de la Generalitat, per tant, “no s’està fent control horari ni es comprova l’estat dels busos”.


També opina Adrià Nicolàs, un altre usuari habitual, que assegura que els canvis anunciats no s’han notat, tot i que les cues en alguns moments s’han reduït. La falta d’informació sobre els horaris continua i això és el que fa pensar que les mesures anunciades només són “de cara a la galeria”.
Nicolàs indica que “l’objectiu ja no és només que el servei funcioni, sinó que operi una altra empresa”. És per això que un grup d’usuaris està estudiant el document de la licitació i concessió, que data del 1982, per descobrir si hi ha algun incompliment, de manera que es podria obrir un expedient sancionador a MonBus, l’empresa que cobreix la línia. Així mateix, també s’estudia com fer viable una recollida de signatures i s’ha redactat un manifest que ja s’ha fet arribar a l’Ajuntament.

En paral·lel, bona part dels usuaris afectats pel caos a la línia continua presentat queixes sobre deficiències i incompliments, mentre el desconcert continua entre els passatgers, als que se’ls fa molt difícil saber els horaris actuals de sortida en les diferents parades, tant des de Vilafranca com des de Barcelona. L’empresa, diuen, encara no ha penjat els nous horaris, ni amb els autobusos de reforç ni amb bus extra que fa sis expedicions al dia en cada sentit. El grup de whatsapp on es comparteix informació i queixes ja suma a dia d’avui 800 membres.
D’altra banda, aquesta setmana el Departament de Territori ha reclamat al Ministeri de Transports el cost dels busos de reforç que ha posat en funcionament pels talls de Rodalies i que ascendeix a 653.000 €, comptant els corredors de Vilafranca, Vic i el Garraf.

També et pot interessar

Comentaris