L’Arboç celebrarà la X Mostra de l’Enramada i la primera edició de la Retro l’Arboç

Joan Sans i Alfons Ribas en la presentació de les dues activitats a l’Arboç. (Foto: Ajuntament de l’Arboç)
11/10/2023 - 11:37h

Els certamens enogastronòmic i sobre la informàtica i videojocs clàssics tindran lloc entre el 20 i el 22 d’octubre

L’Ajuntament de l’Arboç celebrarà la setmana que ve, entre els dies 20 i 22 d’octubre, la desena edició de l’Enramada de l’Arboç, la mostra enogastronòmica del Penedès i que enguany compartirà protagonisme amb la primera edició de Retro l’Arboç, una fira d’oci i cultura freak dedicada al videojoc clàssic.

L’alcalde, Joan Sans i el regidor de Promoció Econòmica Alfons Ribas, han fet un repàs als 10 anys de trajectòria d’aquesta fira i com ha esdevingut un referent al Penedès, posant en valor un dels menjars típics com és la coca enramada en totes les seves varietats.

Durant els tres dies que durarà la X Mostra de l’Enramada, es celebraran multitud d’activitats relacionats amb aquest menjar. Productors i elaboradors del Penedès i rodalies seran presents a la mostra elaborant les seves coques i servint els seus vins i caves. La xerrada inaugural que donarà el tret de sortida de la Mostra de l’Enramada 2023 anirà a càrrec de Carme Garcia, presidenta del Gremi d’Hosteleria del Baix Penedès i copropietària de l’Arrosseria de Cunit.

Enguany, també es comptarà amb diversos showcookings i tastos. El divendres 20, un cop finalitzada la inauguració, el xef arbocenc Héctor Holgado elaborarà dues originals propostes de coca enramada.

L’endemà dissabte, el xef Josep Sendra i la xef Montse Estruch cuinaran en directe les seves propostes de coca enramada. Abans, el xef Daniel Ribeiro introduirà al món del pernil.

Dissabte i diumenge també es faran tastos i maridatges, un acte divulgatiu amb Jaume Raventós, enòleg i comunicador penedesenc, o un tast i vermut a càrrec de la sommelier Marta Clot.

Una altra activitat destacada serà una caminada per la vinya penedesenca amb visita i tast al Celler Entrevinyes que es realitzarà el dissabte al matí. I no podem passar per alt la vessant més cultural amb diversos concerts per amenitzar la vetllada amb grups com Anima Vesta, The pocket duo, Havaneres amb el Grup Montjuïc, o el grup Toro!.

I Retro L’Arboç, una fira d’oci dedicada a la retroinformàtica i al videojoc clàssic

La X Mostra de l’Enramada compartirà espai i protagonisme amb la primera edició de la Retro l’Arboç, una fira d’oci i cultura freak dedicada a la retroinformàtica i al videojoc clàssic que vol ser referent al Penedès. A l’interior del Poliesportiu hi haurà 30 videoconsoles amb videojocs clàssics, 7 màquines Arcade, una zona de marxandatge especialitzat en aquest món i una zona dedicada als jocs de taula clàssics.

A més, s’habilitarà una zona de joc en línia de ‘Call of duty’, un dels jocs en línia més populars actualment.

També hi haurà un photocall ambientat en les mítiques pel·lícules de la Guerra de les Galàxies. L’associació Ghost Play, s’encarrregarà d’animar amb la presència de personatges disfressats de jeddys, Darth Vader, Luke Skywalker, Leia, Han Solo o Chewbacca, entre molts d’altres…. Tothom que hi acudeixi disfressat tindrà entrada gratuïta.

L’organització anirà a càrrec de l’Ajuntament de l’Arboç conjuntament amb l’Associació Cultural RetroBarcelona que organitza una fira del mateix nom que és referent a Catalunya i compta cada any amb milers de visitants.

També et pot interessar

Comentaris

1336