L’ajuntament de Sant Quintí de Mediona aprova el cartipàs pel nou mandat municipal


Els plens se celebraran a partir d’ara cada dos mesos
El Ple extraordinari celebrat aquesta setmana ha donat el vistiplau al cartipàs municipal per al mandat 2023-2027. El consistori quintinenc ha presentat la distribució de regidories, i novetats com la creació de la comissió informativa entre grups municipals i la modificació de la periodicitat dels plens ordinaris, que d’ara en endavant seran cada dos mesos -anteriorment eren cada tres-.
El govern municipal d’Impulsem Sant Quintí està encapçalat per l’alcalde, Bernat Catasús, que a banda de Governació, assumirà les regidories d’Economia i Empresa, Urbanisme, Seguretat i Salut. A més, també estarà a càrrec de Transparència i Participació Ciutadana. La primera tinent d’alcalde, Mireia Renom, estarà a càrrec de Cultura i Festes, Organització Interna, Comunicació i Comerç; la segona tinent d’alcalde, Alba Raventós, portarà les regidories d’Infància, Educació, Igualtat, Serveis Socials i Benestar animal; Toni Luesma, serà el tercer tinent d’alcalde, i estarà a càrrec de Gent Gran, Medi Ambient, Barris i Turisme i, finalment, Jordi Poch assumirà Joventut, Esports, Equipaments i Brigada Municipal, aquesta última inclourà les funcions corresponents fins ara a via pública
El nou cartipàs per als propers quatre anys també inclou la creació d’una Comissió Informativa que té com a finalitat facilitar la coordinació entre els grups municipals que formen part del consistori, i més concretament entre el govern (Impulsem Sant Quintí) i els partits de l’oposició (Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) i el Partit Popular (PP)): “Aquest òrgan ens ha de servir per facilitar la comunicació entre els grups municipals per poder abordar temes fora del ple i arribar a consensos que beneficiïn tots els ciutadans“, explicava l’alcalde, Bernat Catasús. Aquesta Comissió estarà integrada per l’alcalde, la segona tinent d’alcalde i els portaveus d’ERC i el PP, i tindrà una periodicitat mensual.
El govern municipal també ha escurçat la periodicitat dels plens municipals, que a partir d’ara seran cada dos mesos -fins ara eren cada tres-. “Els plens ordinaris seran cada dos mesos per agilitzar la gestió i evitar que hi hagi tràmits que quedin pendents”, va especificar l’alcalde.