Bon Preu remarca el valor del seu personal


El grup de supermercats inicia una campanya per ressaltar la feina dels seus treballadors
El Grup Bon Preu, el qual disposa d’un total de 7 establiments i 328 treballadors a les comarques de l’Alt i el Baix Penedès, ha presentat ‘Vestits d’Orgull’, una iniciativa que reivindica el valor de tots els oficis que hi ha als seus supermercats, i la importància que té per a la societat la feina dels professionals de la companyia. Aquesta iniciativa sorgeix de la necessitat de retre homenatge als seus professionals, alhora que posa de manifest la importància de reconèixer aquest ofici, per tal que es valori com una opció professional de mèrit.
Com a part d’aquesta iniciativa, Bon Preu ha impulsat l’estudi ‘Percepció del treball en la feina dels supermercats’, que ha desvelat dades clau com que un 81,7% de la població catalana considera que la feina en un supermercat no està gens valorada. Alhora, un 83% dels catalans creuen que treballar en un supermercat és una opció per guanyar-se la vida només en casos en què no es disposi de cap altra alternativa.
Albert Aranda, director de Persones del Grup Bon Preu, assegura que “és preocupant que més del 72% de la població asseguri, rotundament, que no treballaria a un supermercat o ho faria amb objeccions”. “Per això, des de Bon Preu creiem necessari trencar els mites que existeixen a l’imaginari social, amb dades fefaents i demostrant que és una feina de valor”, continua.
Desmuntant mites
La campanya en marxa pretén ser un punt d’inflexió en el sector de la distribució i vol mostrar la cara real de la professió. L’estudi apunta que més de la meitat de la població catalana considera que la feina de supermercat és inestable i no té projecció laboral. A Bon Preu, en canvi, el 98% de les persones treballadores disposa d’un contracte indefinit i el 22% de la plantilla fa més de 10 anys que hi treballa, segons remarca el grup.
L’estudi també assenyala que el 65% de la societat catalana considera que no és una feina qualificada. En aquest sentit, des de l’any 2005, el Grup Bon Preu impulsa l’Escola de Comerç, el vaixell insígnia de la companyia en matèria de formació interna i externa, on s’aprenen oficis com el de carnisser, peixater o fruiter, entre d’altres. Aquest any està previst formar més de 1.100 professionals a l’Escola de Comerç, amb un total de 60.000 hores de formació i una inversió d’un milió d’euros. Un compromís amb la formació que s’estén a tots els perfils que formen part de Bon Preu, que inclou professionals en tota mena d’àmbits com la informàtica, l’economia o la logística, entre molts d’altres.
Els resultats de l’estudi també mostren que quatre de cada cinc catalans creu que els oficis de supermercat són feines per a estudiants o les consideren una opció per guanyar-se la vida només si no hi ha alternatives. En canvi, el 45% de la plantilla de Bon Preu té més de 40 anys. “El nostre objectiu és que la gent que forma part del nostre equip pugui tenir un desenvolupament professional i formar part del projecte a llarg termini, independentment de la seva edat”, explica Aranda.