El 85% de la ciutadania es mostra bastant o molt satisfeta de viure a Vilafranca

08/02/2023 - 10:53h

Una enquesta feta a 400 persones revela que entre els principals problemes que percep la ciutadania hi ha la seguretat ciutadana i l’oferta comercial

La Diputació ha publicat els resultats del Dibaròmetre, l’enquesta sobre la percepció ciutadana del municipi, els serveis i l’administració dels ajuntaments de la demarcació de Barcelona. En el cas de Vilafranca del Penedès, es van realitzar 400 enquestes telefòniques seguint quotes de sexe i edat entre l’abril i el maig de l’any passat. L’estudi presenta els resultats en relació a sis categories: percepció del municipi, imatge municipal, gestió municipal, mitjans de transport, Diputació de Barcelona i Covid19.

Respecte a la percepció del municipi, es destaca que el 85% dels enquestats estan bastant o molt satisfets de viure a Vilafranca. La dada està per 7 punts per sobre de la mitjana de la demarcació, que és d’un 77,8%. En aquest apartat es fa constar que els principals problemes de la ciutat, segons les persones enquestades, són la seguretat ciutadana, els problemes associats a la immigració i l’oferta comercial.

A l’apartat d’imatge municipal, el 82% dels enquestats aprova, amb una nota del 5 al 8, la gestió municipal. Una dada que està 11 punts per sobre de la mitjana de la província (70,8%). Per una altra banda, també es fa constar que els tres serveis millor valorar per la ciutadania són l’enllumenat, la recollida d’escombraries i reciclatge i la neteja de la ciutat. En canvi, els tres serveis menys valorats són tot el que té a veure amb l’accés a l’habitatge, l’aparcament i la seguretat ciutadana.

Respecte la gestió municipal, el 56% opina que l’Ajuntament de Vilafranca utilitza molt bé i bé els diners públics. A aquesta dada, es podria afegir un 6% de la població que opina que l’ús dels diners públics és normal. El Dibaròmetre també es fixa en la opinió que té la ciutadania respecte el compromís del seu ajuntament amb la conservació del medi ambient i la lluita contra el canvi climàtic. En el cas de Vilafranca, el 56% dels enquestats considera que l’Ajuntament està molt o bastant compromès en aquest àmbit. Un altre dels punts sobre els que es va demanar opinió és respecte l’Oficina d’Atenció Ciutadana. En aquest cas, la puntuació a Vilafranca és d’un 6,8. També mostra que la meitat dels enquestats (50,2%) ha realitzat algun tràmit de l’ajuntament per Internet i que el 74% va quedar molt o bastant satisfet amb el funcionament d’aquesta tramitació online.

En relació a l’àmbit de mitjans de transport, es constata que els desplaçaments dins del municipi es fan majoritàriament caminant (79,3%).

A l’apartat referent a la Diputació de Barcelona, les preguntes anaven relacionades amb serveis o inversions que es fan a Vilafranca amb el suport de la Diputació. En aquest sentit, el 67% dels enquestats creuen que ha estat molt important la construcció del nou pavelló d’esports annex al pavelló de la Gamba, el  88,3% creu que és molt o bastant important el projecte de rehabilitació d’habitatges amb finalitat social i un 51,9% creu que ha estat rellevant fer la rehabilitació de la Casa de la Festa Major.

També et pot interessar

Comentaris