El Parlament insta el Govern a passar les estacions de Calafell, Segur i Cunit a la zona 4 de Rodalies

03/10/2022 - 17:17h

Ha aprovat una proposta en aquest sentit impulsada des d’En Comú Podem al Baix Penedès

Les estacions de Renfe de Calafell, Segur de Calafell i Cunit, a la comarca del Baix Penedès, passaran de la zona tarifària número 5 a la 4 del servei de Rodalies de Renfe, segons consta en la proposta de resolució aprovada al Parlament de Catalunya en aquest sentit a partir d’una iniciativa de la delegació d’En Comú Podem del Baix Penedès.

A més, si s’acaba materialitzant la resolució per la qual cosa es dona un termini d’un màxim de sis mesos al govern, es crearà un bitllet integrat amb la zona tarifària de Tarragona, gràcies a la mateixa proposta que es va presentar el passat juny i que, segons ha fet públic ara En Comú Podem es va debatre i aprovar dijous 22 de setembre al Parlament.

L’aprovació de la proposta de resolució presentada per Isabel Bou i Carol Burgos, regidores i caps de llista d’En Comú Podem de Calafell i de Cunit, respectivament, “suposa un avenç important pel que fa a una reivindicació històrica del Baix Penedès quant a l’abandonament que pateix la comarca en general, a cavall entre Barcelona i Tarragona i amb una manca important de comunicacions adequades amb totes dues metròpolis”, diu el mateix grup polític en un comunicat.

Les tarifes, apunten en la mateixa nota, “són cares, els horaris dolents” i En Comú Podem també assegura que hi ha “un increment sense precedents d’usuaris sense, però, l’increment d’oferta com a resposta per part de Renfe”.

La Proposta de Resolució, finalment aprovada amb els vots en contra de Junts i la CUP i l’abstenció d’ERC, incloïa dues peticions per les quals s’instava al Govern de la Generalitat a accelerar al màxim el desplegament de la targeta T-Mobilitat per tal d’assolir, al més aviat possible, un sistema tarifari del transport públic més just i equitatiu per a tots els municipis.

A més, i mentre no finalitzi aquest desplegament, es demanava crear un nou mapa tarifari metropolità que atribuís la quarta zona per a Calafell, Segur de Calafell, Cunit i “altres municipis propers”, sense especificar-los, així com un bitllet integrat amb Tarragona.

També es demana al Govern de la Generalitat que insti el govern de l’Estat a reclamar el traspàs definitiu i complet de Rodalies de Catalunya que inclogui el finançament, la infraestructura, el personal i el material mòbil per a revisar l’oferta de serveis ferroviaris de la línia R2-Sud entre Barcelona, Vilanova i la Geltrú i Sant Vicenç de Calders, en el tram que comunica aquestes estacions amb les de Cubelles, Cunit, Segur de Calafell i Calafell, per tal d’aplicar un augment de serveis ferroviaris, especialment a primera hora del matí i a última hora del vespre.

En Comú Podem del Baix Penedès, amb aquesta Proposta de Resolució, “posa punt final a un greuge important que patien alguns nuclis de població del Penedès respecte d’altres poblacions, donat que es troben a cavall entre dues àrees metropolitanes, però fins ara havien sigut discriminats pels sistemes tarifaris de totes dues àrees”, apunta la mateixa formació política.

En Comú Podem de Cunit i de Calafell afirmen, finalment, que són conscients que les freqüències i els horaris actuals no s’ajusten a la demanda creixent i no són funcionals ni des del punt de vista laboral i estudiantil, ni des del punt de vista de les activitats culturals i d’oci, que perjudica especialment a la població més jove.

“Resoldre aquests problemes pel que fa a la freqüència, als horaris i a la quantitat de trens és un ferm compromís dels dos grups municipals per tal de fer de Catalunya un país de trens i que la ciutadania de Calafell i de Cunit tingui ple accés a las activitats econòmiques, productives i culturals”, conclouen.

Esmenes

En el debat de la mateixa proposta de resolució, Junts per Catalunya i ERC van presentar esmenes. D’una banda per instar al govern català a que reclami al de l’Estat i a Renfe que augmentin la dotació de material ferroviari i maquinistes que permetin millorar la freqüència de pas de combois i el traspàs de rodalies i finançament necessari a la Generalitat i, d’una altra, accelerar al màxim el desplegament de la T-Mobilitat per a un sistema tarifari del transport públic “més just i equitatiu per a tots els municipis”.

Val a dir que cada dia usen el sistema de Rodalies de l’R2-Sud uns 8.500 usuaris entre les estacions calafellenques i la de Cunit. A més, la pandèmia ha incrementat les xifres amb persones de l’àrea metropolitana de Barcelona que ha acabat fixant la residència al Baix Penedès. A l’estació de Segur de Calafell, per exemple, han augmentat els viatgers un 19,21% al servei de Rodalies i un 14,29% als Regionals; mentre que a Calafell han crescut un9,08% i un 23,40%, respectivament.

També et pot interessar

Comentaris