El Consell Comarcal de l’Alt Penedès ofereix formació i assessorament per reduir la bretxa digital

En marxa un punt de suport personalitzat per a persones i entitats que hagin de fer tràmits electrònics

El Consell Comarcal de l’Alt Penedès ha posat en marxa un punt d’assessorament digital per a ajuntaments, entitats i particulars de la comarca per oferir suport personalitzat a l’hora de fer tràmits electrònics amb l’administració. L’objectiu final és cointribuir a la reduir la bretxa digital que s’existeix a la societat a conseqüència de la implantació de l’administració electrònica, al mateix temps que també serà una manera d’apropar els ens administratius a la ciutadania. Així ho han donat a conèixer la consellera comarcal de Transparència, Anna Doblas, i la responsable d’Atenció Ciutadana, Consum i Administració Electrònica, Vanessa Barra.

Aquest servei, que és gratuït i es pot seguir de manera presencial o online, té la particularitat que cobreix tot el procés, des del principi fins al final de qualsevol tràmit relacionat amb quatre administracions: Ajuntament, Consell Comarcal, Generalitat i Estat.

Entre els tràmits digitals per als quals s’oferirà assessorament i suport hi ha la sol·licitud de l’IdCat i IdCat mòbil, certificats digitals, alta i tràmits a la Meva Salut, tràmits amb el SEPE i l’INSS, instàncies i altres gestions amb els ajuntaments i acompanyament en la inscripció a ofertes laborals publicades a les seus electròniques, entre d’altres.

A banda de suport també s’organitzaran sessions formatives presencials i/o online encaminades a millorar les competències digitals de la ciutadania.

En el cas que es requereixi suport o assessorament cal contactar amb el telèfon 938 900 000 (de dilluns a divendres de 9h a 14h) o al correu electrònic puntdigital@ccapenedes.cat

També et pot interessar

Comentaris