És recomanable menjar fruita a qualsevol moment del dia?

28/06/2021 - 13:48h

Laia Rovira (Nutricionista d’Ametller Origen): “Menja fruita variada i de molts colors per assegurar la ingesta de diferents vitamines, minerals i antioxidants”

Segur que alguna vegada has sentit a dir que “menjar fruita després dels àpats no és recomanable”. Es tracta però d’un mite, ja que la fruita es pot menjar a qualsevol moment del dia, ja sigui en els àpats principals, com a postres o bé entre hores per picar.

Amb l’objectiu de conscienciar a la població sobre la importància de menjar fruites i verdures i els beneficis que aporten a la nostra salut,  la FAO (Organització de les Nacions Unides per a l’Alimentació i l’Agricultura) ha declarat el 2021 com l’Any Internacional de les Fruites i Verdures. Des d’Ametller Origen i en el marc del moviment femcami.org ens hem sumat a aquesta iniciativa amb diferents accions, com tallers de cuina i xerrades informatives, per fomentar una dieta i estil de vida equilibrat i saludable.

Beneficis del consum de fruites

Les fruites són una gran font de nutrients, que aporten una gran quantitat de vitamines, minerals, aigua, fibra i altres substàncies beneficioses com els antioxidants. Gràcies a la seva composició, les fruites ajuden a reduir el risc de patir algunes malalties cròniques com l’obesitat o la diabetis de tipus 2, les malalties cardiovasculars (insuficiència cardíaca, hipertensió…), restrenyiment (millora la microbiota intestinal i tendeix a augmentar les bactèries associades als compostos antiinflamatoris vinculats a un bon metabolisme) i alguns tipus de càncers. Tanmateix, la ingesta de 7 a 8 porcions al dia està relacionada amb un menor risc de patir ansietat o depressió.

Per tal de fer una ingesta de diferents vitamines i minerals, s’aconsella menjar fruita variada i de molts colors diferents. I recorda que, sempre que puguis, és aconsellable menjar fruita de temporada; és més gustosa!

Com augmentar el consum de fruites en el teu dia a dia?

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) recomana menjar un mínim de 3 peces de fruita al dia, ja sigui sencera o a trossos. Per complir amb aquestes racions, et recomanem alguns consells pràctics com, per exemple, tallar la fruita i guardar-la a la nevera en un recipient tancat. D’aquesta manera, quan tinguis gana, ja la tindràs llesta per consumir. Si treballes fora de casa, prepara’t una carmanyola amb fruita per emportar. D’altra banda, recorda que també pots barrejar trossos de fruita, com préssec o nectarina, amb cereals o dins del iogurt. Una altra idea és afegir la fruita dins les amanides o, fins i tot, preparar algunes tapes.  Finalment, intenta incloure les fruites fresques com a postres habituals dels àpats i com a berenar. No oblidis que totes les fruites s’han de rentar adequadament abans del seu consum, sobretot quan les mengis sense cuinar.

Visita la pàgina web Escola del Bon Menjar (https://www.femcami.org/ca/escola-del-bon-menjar/) per seguir aprenent sobre alimentació saludable!

També et pot interessar

Comentaris