Les cireres, un potent antioxidant per cuidar la teva salut!

16/06/2021 - 18:30h

Article de la Dra. Eulàlia Vidal, coordinadora del Consell Assessor de Nutrició i Salut d’Ametller Origen

Dolces, vistoses, sucoses i molt apreciades pel seu sabor. Les cireres són una de les fruites d’ós més apreciades pel seu sabor i també pels beneficis que ens aporta.  Si ens fixem en els seus nutrients, les cireres són riques en antioxidants, com flavonoides, antocianines o àcid el·làgic, entre d’altres, que retarden l’envelliment cel·lular i tenen propietats antiinflamatòries que ajuden a reduir el dolor muscular. També contenen un antioxidant anomenat melatonina, que ajuda a regular el cicle cardíac i els cicles de son. Tanmateix, són una fruita dolça que aporta una quantitat considerable de fibra, concretament un 2%, que t’ajuda a millorar la salut intestinal, eliminar toxines, per tant són depuratives, i evitar l’estrenyiment. Pel que fa a les vitamines, les cireres contenen vitamina C, que ajuden al teu sistema immunitari a estar més fort i alhora actua com a antioxidant, i vitamina A (betacarotens), molt important tant per a la vista com per a la pell. Finalment, cal destacar que les cireres aporten una part important de potassi, un mineral clau per al bon funcionament del sistema nerviós i molt efectiu contra les rampes musculars, i en menor proporció calci i magnesi. Tot i que són dolces, el seu valor calòric és baix i el seu contingut en fibra fa de la cirera una fruita que podem tenir com a opció per picar a mig matí o tarda. Deu cireres només aporten unes 65 kcal!

Les cireres són una de les úniques fruites que, un cop collides i fora de l’arbre, ja no maduren. Per tant, la seva conservació és molt important per poder gaudir d’aquesta fruita i totes les seves propietats. Així doncs, pel que fa als mètodes de conservació, et recomanem que no netegis les cireres abans de guardar-les a la nevera, sinó només tan bon punt les vulguis consumir. També et recomanem que les guardis amb la tija, perquè les ajuda a conservar la seva frescor.  Si te les has de menjar el mateix dia o l’endemà, les pots deixar en un lloc fresc i ventilat, fora de la nevera. A temperatura ambient, notaràs més la seva dolçor i característiques sensorials (gust, aroma, textura, etc.). En canvi, si les vols consumir en dies posteriors, guarda-les a la nevera i disposades en un recipient ben ample perquè no quedin amuntegades i respirin bé. Treu-les una estona abans de la nevera, perquè no estiguin tan fredes i siguin més saboroses i aromàtiques.

Tanmateix, en el cas que et sobrin cireres, recorda que les pots congelar, tant senceres com trossejades, i utilitzar-les més endavant per preparar un deliciós batut amb iogurt i altres fruites que tinguis congelades, ja que mantenen les seves propietats nutricionals un cop les descongeles. Una bona opció pot ser també incloure-les en amanides, perquè t’aportin una bona dosi d’antioxidants.

Les cireres es recomanen per a totes les edats i per als infants a partir dels 6 mesos, però sobretot s’han d’oferir sense pinyol. Aprofita ara que és temporada i que en coneixes tots els beneficis per gaudir d’aquesta fruita dolça tan i tan saludable!

També et pot interessar

Comentaris