L’Ajuntament de Cunit presenta una nova imatge institucional

Els membres de l’Ajuntament de Cunit, aquest dijous després del descobriment de la nova imatge institucional a l’edifici central de la institució. (Foto: Ajuntament de Cunit)
10/06/2021 - 19:52h

Ha creat un nou logotip identificatiu i una marca turística pròpia per reforçar la imatge de poble acollidor

L’Ajuntament de Cunit ha presentat aquest dijous la renovació de la seva imatge institucional, que inclou un nou logotip identificatiu i una marca turística pròpia que reforça la identitat de poble amb caràcter acollidor, i que vol ser una eina per a l’atracció del turisme.

L’entorn natural, les planes agrícoles i la façana marítima són la font d’inspiració del nou disseny de l’Ajuntament de Cunit que, segons es destacava en la presentació, ha pres com a referència els atributs característics de la població i la seva estreta vinculació amb el clima i la cultura mediterranis per actualitzar la seva imatge gràfica.

La transformació institucional de l’Ajuntament de Cunit es va plantejar a finals de l’any 2019, moment en què el govern municipal va posar en relleu el benestar de la població i el municipi en el Pla de Mandat subscrit per l’equip de govern (PSC-Impulsem Cunit).

En aquest sentit, segons el mateix govern, el nou disseny vol destacar el paper principal del consistori en la gestió transparent i efectiva de tots els recursos de la ciutat.

L’alcaldessa de Cunit, Dolors Carreras, encarregada de destapar la nova imatge de la façana consistorial, ha destacat: “Com a institució ens hem de modernitzar i hem de ser coherents amb la realitat, els nous escenaris que tenim com a administració i amb la relació amb la nostra ciutadania”.

El regidor de Turisme, Jaume Casañas, ha afegit de la seva banda que l’Ajuntament de Cunit ha decidit crear una marca pròpia turística que reforça la identitat de poble alhora que enforteix el tarannà acollidor que el caracteritza.

“Comptar amb una marca pròpia és l’acompanyament i el complement perfecte per fer un pas endavant tots junts”, ha dit Casañas, per afegir: “Som un municipi d’acollida del turisme familiar des de sempre i ens omple d’orgull saber que som capaços d’unir ciutadania autòctona i turisme any rere any”.

Des del consistori cunitenc han volgut posar en valor, a més, que el conjunt de la nova imatge apeŀla un sentiment de proximitat vers la ciutadania; i afirmen que amb aquest canvi d’imatge s’inicia una nova etapa on la ciutadania és el principal horitzó en la gestió municipal.

El mar, la vegetació i la vinya i la terra
Per construir la nova imatge institucional cunitenca s’ha pres com a referència el logotip anterior, tot mantenint el cromatisme blau i actualitzant el disseny de la palmera. L’arrodoniment de les formes és el que permet transmetre la proximitat de la institució cap a la ciutadania.

En el disseny del nou logotip, la novetat ve de la mà dels tres vectors situats a la part inferior, sota la palmera, els quals representen cadascun un dels atributs característics de la població: el mar, la vegetació i la vinya i la terra.

En la marca turística, aquests tres vectors es doten d’un cromatisme, l’origen del qual se situa en els colors del paisatge cunitenc. El blau representa el mar; el verd, la vegetació i, finalment, el groc terrós representa la terra i la vinya. Tot el conjunt i la disposició de la imatge promocional remet a l’eix frontal d’una barca, la qual reforça l’estret vincle de Cunit amb les característiques del Mediterrani.

1.200 nous habitants el 2020
El municipi de Cunit, com passa en altres indrets del litoral català, es troba en xifres d’empadronament històriques. Així, segons el cens amb data de primer de gener d’aquest 2021, compta amb 14.304 habitants censats, si bé des de l’ajuntament es creu que “ja som uns 20.000 habitants residents tot l’any”.

Després d’uns anys d’anar perdent població, Cunit va augmentar el cens en 1.200 nous habitants coincidint amb l’any de la pandèmia del coronavirus. Entre els motius hi hauria que molta gent prefereix teletreballar i estar confinada en segones residències, allunyades de l’àrea metropolitana de Barcelona i amb preus de lloguer i compra d’habitatges més assequibles; i també la bona climatologia de Cunit tot l’any.

Tot seguit adjuntem el vídeo de presentació del nou logotip institucional de l’Ajuntament de Cunit.

També et pot interessar

Comentaris