ERC demana un bus directe entre Vilafranca i Martorell

13/10/2020 - 19:48h

L’objectiu que tenen els republicans és que s’escurci la durada del trajecte entre la vila i Barcelona, sobretot mentre durin les obres a l’R-4

Tal com va mostrar el 3d8 en un reportatge publicat fa uns dies, viatjar cap a Martorell o Barcelona en tren des de Vilafranca és una odissea difícil d’oblidar, sobretot des que el passat mes de juliol van començar les obres a l’R-4. Els trajectes poden arribar a les tres hores.

Per aquest motiu ERC demana solucions i una d’elles és un autobus directe per unir Vilafranca amb Martorell ja que actualment per anar fins a Barcelona en tren des de Vilafranca cal agafar la Renfe fins a Sant Sadurní, allà un bus fins a Martorell i finalment un nou tren fins al lloc de destí. Fer aquest trajecte sense obres suposava més d’una hora. Actualment aquest temps es dobla, i fins i tot a la tornada es triplica. Aquest augment de temps per la tornada es deu pel fet que de Vilafranca a Sant Sadurní només hi ha una línia, en lloc de les dues habituals, i les freqüències s’han reduït a la meitat. Per tant, si els trens i els busos no van coordinats, el temps per trajecte es multiplica.

Per tal d’aportar solucions a aquesta problemàtica, doncs, ERC proposa que mentre durin les obres es posi en marxa un bus entre Vilafranca i Martorell per poder salvar la manca de coordinació horària i permetre que el trajecte sigui el més similar de temps que abans de les obres. Aquest fet permetria que els estudiants de la UAB, que han vist com la conselleria de Territori incomplia el compromís del bus directe per aquest curs, tinguessin una via d’accés a la universitat més directe.

Aquesta mesura també permetria que es pogués enllaçar ràpidament amb els trens per les parades entre Martorell i Barcelona, ja que, segons els republicans, tampoc hi ha cap via per poder fer el trajecte.

A més a més el republicans remarquen que al ple de juliol es va aprovar que s’ampliessin també les freqüències de la línia de bus Vilafranca-Vilanova per descongestionar les línies de bus i permetre un enllaç ràpid amb la Renfe a Vilanova. Aquesta mesura , segons afirmen, però no s’ha dut a terme.

L’augment d’usuaris que es preveia a les línies de bus durant aquests mesos va comportar l’ampliació de les freqüències del trajecte a Barcelona, però tal com s’apunta des d’Esquerra a partir de les aportacions d’usuaris, hi ha horaris que no es compleixen i les mesures de distància de seguretat no hi son presents.

En aquest sentit els republicans insten al govern a inspeccionar bé el servei i treballar amb la Generalitat perquè es facin complir totes les normatives i es compleixin “adequadament” tots els horaris per donar resposta a la demanda dels usuaris.

Unes obres “per anar enrere”

Els republicans han estat molt crítics amb les obres impulsades pel govern espanyol ja que consideren que permetre que es dobli el pas de trens de mercaderies per la R4 suposarà una saturació “total” de la línia –es passarà de 32 trens actuals a més de 100- fet que impedirà l’augment de freqüències per a usuaris. Pel regidor Pere Sàbat “aquestes obres empitjoraran la qualitat de vida dels penedesencs, en lloc d’invertir en millors infraestructures, línies i freqüències Renfe i Adif aposten per saturar la R4 i condemnar als usuaris a un servei penós”.

També et pot interessar

Comentaris