Les obres del corredor trastoquen el son dels veïns de la via a Vilafranca

Zona on s’estan fent les obres del corredor mediterrani
22/08/2020 - 09:00h

El canvi d’algunes peces del traçat ferroviari provoca molestos sorolls, sobretot a les zones on la llosa de l’AVE no cobreix les vies

Adif va començar a finals de juliol les obres per impulsar el corredor mediterrani. Aquesta actuació obliga els penedesencs a desplaçar-se amb bus des de Sant Sadurní fins a Martorell, com a mínim fins a finals de novembre. Malgrat tot, aquesta no és l’única molèstia que està generant als veïns del territori la construcció del tercer fil, que dotarà d’ample internacional el traçat ferroviari que travessa Catalunya.

Des que es van iniciar les obres de millora d’aquest tram, alguns habitants dels edificis propers a la via de tren a Vilafranca estan denunciant els sorolls que provoquen, també en horari nocturn. “Des de les 11 de la nit fins a les 6 del matí no paren. Com a molt, ens donen una hora de descans. Però és insuportable”, assegura Pruvi Raventós, veïna del carrer Doctor Zamenhof.

“Durant tot l’any se senten sorolls, però mai havien estat tan forts com ara. Els operaris treballen com si fossin les 12 del migdia”, lamenta Raventós, que es qüestiona si el nivell de decibels que emeten les obres s’ajusta a la legalitat vigent. I és que hi ha molts veïns que asseguren que passen nits senceres sense dormir.

El soroll és especialment ensordidor a la zona on la llosa de l’AVE no cobreix la via. Això afecta principalment el carrer Doctor Zamenhof, el tram final del carrer Papiol i el carrer Pere Alegret. Tot i que el tram perjudicat és relativament curt, la gran concentració de pisos que hi ha en aquesta zona fa que els sorolls molestin un elevat nombre de veïns.

Aquest enrenou, però, no és exclusiu de les obres que s’estan fent ara. Molts veïns es queixen que al llarg de l’any és habitual sentir el xiulet dels trens de mercaderia quan passen a la nit, ja que és obligatori que emetin un senyal acústic quan s’acosten a una estació de tren. “Sabem quins són els trens que passen cada hora”, assegura Pruvi Raventós. Quan el corredor estigui llest, d’altra banda, l’objectiu és que aquest trànsit augmenti.

Final de les obres
Des d’Adif han explicat al 3d8 que està previst que les obres per impulsar el corredor mediterrani acabin el 15 de novembre, i han confirmat que es realitzen les 24 hores del dia per poder-les enllestir en el termini previst. Tot i això, fonts de l’empresa han assegurat que intentaran reduir al màxim els sorolls nocturns per evitar les molèsties als veïns.

També et pot interessar

Comentaris