Les obres del Corredor afectaran la mobilitat amb tren pel Penedès

23/07/2020 - 17:09h

A partir de dissabte i fins el 15 de novembre la línia R4 entre Martorell i Sant Sadurní s’interromprà i el trajecte s’haurà de fer amb bus

Durant el que queda d’any i principi del 2021 Adif executarà un ambiciós pla d’obres per impulsar noves i millors infraestructures a la xarxa ferroviària catalana i que afecta de ple el Penedès. Així, entre el 25 de juliol i el 15 de novembre les obres del Corredor Mediterrani generaran importants afectacions al servei, principalment la línia R4 (Manresa-Sant Vicenç de Calders) que circula pel Penedès interior.

D’aquesta manera s’interromprà el trànsit entre Martorell i Sant Sadurní d’Anoia per la qual cosa Renfe habilitarà un servei alternatiu per carretera entre aquestes estacions. Un dispositiu que comptarà amb personal d’informació i atenció al client que es distribuirà per Martorell, Sant Sadurní i Gelida. Altres actuacions a la zona sud de la línia R4 provocaran la reducció del servei a un tren per hora i sentit entre Sant Vicenç de Calders i Sant Sadurní. Aquestes obres obligaran el desviament dels trens de mercaderies per la línia R2 Barcelona-Vilanova que va per la costa i que representarà una disminució de la seva oferta.

6 actuacions

En total seran 6 actuacions amb l’objectiu principal d’avançar en el desenvolupament del Corredor Mediterrani i de la futura estació intermodal de La Sagrera així com augmentar de forma significativa la funcionalitat del servei al nucli central de Rodalies de Barcelona. Entre els principals treballs que es desenvoluparan entre finals de juliol i mitjans novembre hi figura l’ampliació del gàlib del túnel de Martorell de 1.068 metres i l’adequació de les condicions de seguretat a la normativa vigent i permetre adaptar-ne l’estructura a les noves dimensions verticals i horitzontals interoperables a escala europea. A més, es muntarà el tercer carril i fins a 30 aparells de via entre Martorell i el Nus de Vila-seca i s’executaran altres actuacions complementàries com la consolidació de dos terraplens entre les estacions de La Granada i Lavern-Subirats.
De forma simultània s’està treballant en la rehabilitació de l’antic túnel de Castellbisbal, de 810 metres, actualment sense servei, per incorporar-lo a la xarxa d’explotació i crear una tercera via de circulació de 2.100 metres que connectarà l’estació de Castellbisbal i el viaducte del Llobregat, situat als voltants de Martorell.

L’estació de Sants

Fins a principis del 2021, Adif també està executant amb una exhaustiva planificació per fases, les obres d’infraestructura necessàries per adaptar l’esquema de vies d’estacionament d’ample convencional de l’estació de Barcelona-Sants, la qual cosa permetrà disposar de 4 vies per l’aturada de trens que accedeixin a la terminal per cada un dels dos túnels d’accés. Aquest projecte, conegut com a 4×4 permetrà implantar un nou esquema de via, el que resulta de gran importància per a la millora del servei, donat que optimitzarà i flexibilitzarà la capacitat de la infraestructura i de l’explotació al nucli central de la xarxa ferroviària de Barcelona. Val a dir que per millorar la regularitat del servei de transport i els índexs de puntualitat, s’està executant un redisseny de la infraestructura que augmentarà la capacitat de l’estació de Barcelona-Sants, fet que millorarà la qualitat del servei de Rodalies.

També et pot interessar

Comentaris