“Tot empresari o líder en la gestió d’equips té més capacitats de les que es pensa per poder adaptar-se al mercat, a l’entorn i a les circumstàncies externes de l’empresa”

Ricard Vinyals
28/12/2019 - 09:00h

Ezequiel Martí, nascut a Sant Sadurní d’Anoia el 1968, es dedica professionalment al coaching executiu i a mentoria de negocis, i és autor del llibre ‘¿Cuándo perdí las llaves?’.

Publicat aquest 2019 per Letrame Grupo Editorial, es tracta de la primera obra escrita per Martí i que, segons es remarca a la contraportada, “és una guia, un llibre de consulta que t’ensenya com fer una aturada emocional en una època d’hiperconnectivitat i rapidesa en la qual, en moltes ocasions, ens falta temps per visionar el nostre futur i decidir cap on volem anar, com pretenem arribar-hi i, sobretot, aprendre a fer el que no s’hauria de fer”. Molt present a les xarxes socials, a Ezequiel Martí se’l pot trobar al seu web (www.ezequielmarti.com), a Twitter (@emarticoach), Linkedin (www.linkedin.com/in/ezequiel-martí-45551914), Facebook (@EzequielMartiCoach) i Instagram (@ezequielmarticoach).

Quin és el perquè del títol del seu llibre?
Tots nosaltres coneixem persones que s’aixequen al matí amb ganes de fer coses, però com més treballen, més s’allunyen dels seus objectius, ja que les creences fan que actuïn en el sentit contrari al que hauria de ser. La diferència entre tenir èxit o no és trobar les claus que fan que marquis la diferència en tota allò que estàs fent.

Què pretén amb aquesta obra?
Tenia ganes de aportar als empresaris i gestors d’equips la idea que tenen més capacitats de les que es pensen per poder adaptar la seva empresa a les necessitats actuals del mercat, del seu entorn i de les circumstàncies externes de l’empresa. Per poder-ho fer, el primer que necessita un empresari o gestor d’equips és creure’s que ho pot fer. I, per tant, el llibre pot ajudar a tenir una perspectiva diferent de com començar a canviar la seva manera de pensar i actuar, provocant que el seu entorn canviï.

PUBLICITAT

Com casa la tradició en un entorn canviant?
Tot empresari i líder d’un equip està obligat a canviar la manera com aplica el seu lideratge a la seva organització. Antigament, les coses es feien d’una determinada manera, però ara s’ha d’adaptar a les noves situacions, noves tecnologies, noves generacions que s’incorporen al mercat laboral, etcètera. I aquesta nova situació, si es gestiona d’una manera poc eficaç, provocarà els efectes contraris als que vol l’empresari. Les empreses van més lentes que el món que les envolta. El llibre t’ensenya que tens capacitats per entendre que pots canviar la manera de pensar i actuar en relació a l’evolució constant dels entorns immediats que tens a l’empresa. La tradició i la innovació no tenen perquè ser incompatibles en aquests casos. Pots fer un producte tradicional aplicant nous mètodes de lideratge. El primer pas és que l’empresari conegui les eines per poder-ho ser.

A quin tipus de lector es dirigeix el seu llibre i què hi trobarà?
Està enfocat bàsicament a líders i propietaris d’empresa i a gent amb persones al seu càrrec, però també a particulars que vulguin entendre com poden canviar la seva manera de pensar en relació al seu entorn. Serveix per a les relacions personals, privades o d’empresa. Les relacions personals tenen a veure amb les percepcions i les perspectives que tens amb les persones, els hàbits i els comportaments.

L’estil és el d’una novel·la…
Està escrit en una narrativa empresarial i novel·lada amb un llenguatge fàcil i entenedor; per exemple, la meva filla de 13 anys l’ha entès. És la història d’una persona amb persones al seu càrrec amb una situació en un moment de la vida i que, a través del treball amb amics i un ‘coach’ executiu, posa els fonaments per canviar les coses del seu entorn i de la seva empresa. Si vols que una cosa canviï, primer has de canviar tu i això provocarà que canviï el teu entorn. Quan una organització té dificultats, és responsabilitat del seu cap, que no ha tingut eines al seu abast per veure les solucions als problemes. El més important és que si tens una dificultats és entendre com hi reacciones.

PUBLICITAT

Quins comentaris li han arribat de qui ja s’hagi llegit el llibre?
Que els dona la sensació que, en algun moment del relat, parlo d’ells. Se senten identificats en llegir sobre com gestionar un equip o una empresa. Com a ‘coach’, jo no et diré que fas una cosa errònia, sinó que et donaré les eines perquè tu, per tu mateix, vegis les mancances que tens i puguis descobrir que fas una cosa no correcta. Per tant, em diuen que el llibre els és útil.

Li ha costat escriure aquesta novel·la i ho ha fet per alguna raó en concret?
Tot empresari té una història i darrera de cadascú hi ha una història fantàstica de la qual se’n podria escriure un llibre. Jo he agafat la meva experiència de 13 anys com a empresari en el sector alimentari i la meva formació des de fa anys com a ‘coach’ executiu i he volgut aportar la meva part humana d’empresari i d’experiència professional per donar eines als empresaris i gestors d’equips perquè sàpiguen que tenen més capacitats de les que creuen per canviar els processos de gestió interna de les persones en les organitzacions. I pel que fa al temps que hi he treballat, han estat catorze mesos.

Què està fent professionalment ara?
Estic enfocat al 100% en el sector empresarial de la micro empresa i de les pimes en temes de lideratge d’equips, consultoria del canvi i desenvolupament de persones en entorn empresarial. També col·laboro amb consultories, advocats, assessories, centres de formació i amb empreses de prevenció de riscos laborals. I, a més, tinc a la taula un primer esborrany i estic definint les idees d’una segona publicació.

També et pot interessar

Comentaris