El futur model de la vegueria, a debat en unes jornades especials
Es faran a Igualada, el Vendrell, Vilanova i Vilafranca i culminaran en un congrés al febrer
L’entitat ProVegueria Penedès ha organitzat per al proper mes de novembre unes jornades per debatre sobre quin model de vegueria vol el territori. Aquestes sessions especials culminaran en un congrés que se celebrarà el 21 de febrer al castell de Castellet, que és l’endemà que finalitzi el termini que té el govern de la Generalitat per fer el desplegament dels Serveis Territorials del Penedès.
Sota el títol “El Penedès al servei de les persones”, en aquest congrés –al qual s’ha convidat el president de la Generalitat, Quim Torra– s’espera poder presentar les conclusions extretes durant els debats d’aquest mes de novembre.
Les jornades volen servir per elaborar i sistematitzar a partir de la participació ciutadana les bases d’un creixement ordenat i amb visió de futur per definir quin model de vegueria es vol a partir de diferents àmbits. Així, es parlarà sobre territori, infraestructures i regió agroalimentària, empresa i coneixement, cultura i patrimoni i model turístic.
Així, els propers 9, 16, 23 i 30 de novembre es faran aquestes jornades preparatòries a Igualada, el Vendrell, Vilanova i Vilafranca per tal de parlar sobre les diferents qüestions que s’han considerat rellevants a l’hora d’organitzar el territori. A Igualada es parlarà d’empresa i coneixement, al Vendrell de cultura i patrimoni, a Vilanova de model turístic i a Vilafranca d’infraestructures i regió agroalimentària.
Des de ProVegueria Penedès, el seu president, Fèlix Simón, ha lamentat que enguany ja fa 10 anys que el govern va decretar l’àmbit Penedès i gairebé tres que es va acordar desplegar els serveis territorials però que, fins ara, “gairebé no s’ha fet pràcticament res. Només s’ha anomenat el delegat i un petit espai, cosa que no és suficient”.


