Grups d’amics i parelles, principals visitants dels cellers de Catalunya

Avatar
23/05/2019 - 19:36h

Els enoturistes es gasten una mitjana de 45 euros en la seva estada al territori.

Conèixer quin és el perfil dels visitants de cada territori és clau per definir les estratègies de promoció a seguir. Amb aquest objectiu, l’Agència Catalana de Turisme (ACT) ha elaborat el primer estudi que determina les característiques dels turistes que reben els cellers del país. El treball, elaborat a través d’entrevistes personals a empreses de les diverses DOs catalanes, estableix que l’enoturista que visita Catalunya és majoritàriament de sexe masculí (56%), té 49 anys de mitjana, compta amb estudis superiors o universitaris (47%) i està en situació laboral activa (80%).

Pel que fa a la tipologia de desplaçament, l’estudi de l’ACT apunta que la majoria de les persones que visiten els cellers catalans ho fan acompanyats dels seus amics (32%), tot i que també n’hi ha un bon gruix que ho fa en parella (29%). Un 65%, a més, arriba al territori a través de viatges organitzats. Una de les dades remarcables que s’inclouen en el document és la satisfacció dels turistes dels cellers ubicats a Catalunya, que demostra el fet que 31% dels turistes ja havien fet, anteriorment, enoturisme al país.

PUBLICITAT

Sobre la manera com els turistes escullen el celler que visitaran, la majoria (48%) ho fan per recomanació d’un amic, i el 40% perquè els ho han ofert a través d’alguna agència de viatges o hotel. Del treball també se n’extreu la conclusió que és important l’aposta per eines de promoció com la pàgina web, ja que el 50% dels turistes consulta aquestes pàgines per trobar la ubicació del celler, per informar-se de les activitats o bé per realitzar una reserva.

Origen dels visitants
Les persones que visiten els cellers del país són preferentment d’origen europeu (41%), mentre que el 38% prové del mercat domèstic català. El 14% arriba a Catalunya provinent dels Estats Units i el 8% restant ve d’altres països del món.

Una de les assignatures pendents de l’enoturisme és aconseguir que els turistes s’allotgin al territori. La majoria ve i marxa el mateix dia, i ho fa amb vehicle propi. Els que es queden a dormir, ho fan en hotels de 4 i 5 estrelles. El 50% escull Barcelona per allotjar-se, i el 33% en espais pròxims als cellers.

Finalment, l’estudi determina que la despesa mitjana dels visitants als cellers és de 20 euros en activitats al celler, i 25 euros en productes. Els catalans gasten menys que els estrangers.

També et pot interessar

Comentaris