El PSC de Sant Martí demana un pas al costat a Antoni Ventura i a Ramon Carbó

15/03/2018 - 16:51h
Quatre mesos després de sortir del govern de Sant Martí Sarroca, els dos regidors socialistes Pere Cano i Albert Tort han comparegut davant la premsa per reclamar públicament un nou plantejament de govern al municipi per a l’any que li queda a aquesta legislatura, que haurà estat molt convulsa.

 
El maig del 2015 la CUP, ERC i MOVEM-PSC signaven un acord per fer fora de l’alcaldia el qui en aquella època es va presentar sota les sigles de CiU, Ramon Carbó. Eren sis contra cinc i, per tant, amb un equip de govern fort i amb majoria, però l’aventura només va durar un any després de la marxa de Manel Romanos (ERC) del govern. Aquesta situació va deixar en minoria el govern i no permetia fer un canvi d’alcalde, com s’havia signat. L’últim capítol d’aquesta història va ser l’abandonament dels dos regidors socialistes, que ara han dit prou i han passat a l’atac. Reclamen que l’actual alcalde Antoni Ventura (CUP) i l’actual cap de l’oposició, Ramon Carbó (PDeCAT), facin un pas al costat i que se’ls doni l’alcaldia, tal com s’havia signat en aquell primer acord.
 
 
Els dos regidors socialistes han explicat que volen impulsar un acord per a aquest darrer any, i per això exigeixen responsabilitats a tothom per trobar una governabilitat. “Creiem que cal trencar el bloqueig actual a causa de l’enrocament i la manca de diàleg de les dues parts, govern i oposició”, explicava Albert Tort. Però pels dos regidors tot passa per trobar un nou alcalde, una demanda prou complicada a hores d’ara. “Volem trencar el bloqueig provocat per la falta d’objectius i gestió i l’excusa permanent d’un govern amb només tres regidors (CUP i ERC), però també el bloqueig del ‘com pitjor, millor’ del PDeCAT. Per nosaltres no quedarà, però caldrà un canvi de xip per part de tothom”, diuen Tort i Cano. Expliquen que hi ha molts projectes pendents que actualment estan bloquejats, com el de la biblioteca, el centre de dia, la continuïtat del diàleg amb els veïns de la Bleda incorporant Urbanisme, l’arribada de la fibra òptica al municipi o la licitació d’un nou contracte per la neteja, entre d’altres.
 
 
“Nosaltres sempre hem apostat per la coherència”, assegurava Cano, que ho defensava tot posant l’exemple del darrer ple, en què els socialistes van votar a favor dels punts que es van portar al plenari. Conclouen dient que cal “començar a construir més enllà del tacticisme ja, i fer-ho amb un govern al més ampli possible”. A la roda de premsa els dos regidors van explicar que havien mantingut converses amb la resta de partits, unes afirmacions que l’alcalde Antoni Ventura ha negat rotundament al 3d8.

També et pot interessar

Comentaris

1336