La sadurninenca Rut Ribas, secretària de la mesa d’edat de la constitució del Parlament

La sadurninenca Rut Ribas ha integrat de la mesa d’edat de la constitució del Parlament de Catalunya, que s’ha celebrat aquest dimecres al matí. Ribas, juntament amb Gerard Gómez del Moral -tot dos diputats per Esquerra Republicana de Catalunya-, ha actuat com a secretària de la mesa, assistint el que ha actuat com a president, Ernest Maragall. Rut Ribas serà aquesta XII legislatura la membre més jove de l’hemicicle, amb 27 anys. Maragall, de 75 anys d’edat, serà el més veterà.
La jove republicana ha llegit durant la sessió el nom de totes les persones que formaran part del parlament aquest mandat. Ella ha estat l’encarregada de cridar a votar Oriol Junqueras i Joaquim Forn. El ritme amb què ha cridat la majoria de diputats a votar era accelerat, però a l’hora d’anomenar el vicepresident i el conseller cessats pel 155 ha fet una aturada que en què s’ha aprofitat per aplaudir els absents. La parada s’ha repetit amb tots els que no han pogut ser presents a la sessió parlamentària.

A l’acte de constitució del Parlament de Catalunya hi ha assitit Josep Maria Ribas, alcalde de Sant Sadurní i pare de Rut Ribas, que ha seguit el ple des de l’hemicle. Abans de la sessió, el batlle s’ha mostrat tranquil i ha assegurat que la jove diputada també es trobava calmada abans de la sessió. Sobre les amenaces de Mariano Rajoy de portar davant el Tribunal Constitucional possibles irregularitats en l’acte de constitució del Parlament, Josep Maria Ribas ha dit al 3d8 que la seva filla està “relaxada” i que “tot els passos estan estudiats”.
Sadurninenques al Parlament
Amb el nomenament de Rut Ribas com a diputada del Parlament, es compleixen dues dècades de presència de sadurninenques a l’hemicicle, totes elles dones. La primera que va formar part de l’hemicicle va ser la popular Dolors Montserrat, que va ser diputada del 1988 al 2015. Montserrat va exercir com a vicepresidenta de la mesa del 1999 al 2003.
El 2015, quan la del PP va abandonar la cambra, hi va accedir Maria Rosell, que hi va entrar com a diputada de Junts pel Si. Rosell va entrar al Parlament dos mesos després de la constitució de la cambra, després de la renúncia de Pere Aragonès al seu escó.
Ribas donarà aquesta legislatura continuïtat a la presència de dones de Sant Sadurní al Parlament de Catalunya.


