Els Xicots descarreguen el seu segon 7d8

Els Xicots de Vilafranca van signar dissabte a la tarda una bona diada del Roser, en la qual van assolir el segon 7d8 de l’any i també van recuperar la torre de 8 amb folre, un castell que no descarregaven des del 15 d’agost. Aquestes van ser sense dubte dues bones notícies de la diada, que contraresten amb la impossibilitat de revalidar el 4d9 amb folre.
Els de la camisa vermella van obrir plaça amb el castell de 9. Després de desmuntar-ne un peu, en van tirar amunt un intent vàlid, que ja de bon principi pujava força remenat. Entraven sisens quan es va decidir fer-lo baixar. Mentre valorava la conveniència de tornar-lo a tirar, l’equip tècnic va optar per afrontar un altre dels reptes de la jornada, el 7d 8, que la colla va descarregar per primer cop per Festa Major. Tot i presentar alguns moviments, es va defensar i es va poder completar.
Amb un gran castell ja al sarró, va ser el torn de la torre de 8 amb folre, que els Xicots no descarregaven des de l’agost. Va costar trobar-li la mida, ja que se’n van desmuntar dos peus, però a la tercera va ser la definitiva. No va ser una torre plàcida i van haver de treballar per descarregar-la. Finalment la colla va prioritzar acabar amb tranquil·litat una actuació ja positiva, alçant el 4d8.
En la seva diada, els Xicots van comptar amb l’acompanyament de tres colles convidades, com van ser els Castellers de Barcelona, els Xics de Granollers i els Castellers de Terrassa. Com és habitual, la colla vilafranquina tancarà la temporada a Altafulla, diumenge que ve a la plaça del Pou.


