La xatonada popular del Vendrell inclourà el nou espai “Xató Experience”
La Rambla del Vendrell acollirà el pròxim 5 de febrer, a partir de les 10 del matí, una nova edició de la Xatonada popular, que aquest any inclourà el 31è Concurs de Mestres Xatonaires, la 30a Exhibició de Xatonaires Infantils i la 24a Fira de productes alimentaris naturals i artesanals, entre d’altres. La presentació de l’activitat s’ha fet aquest dimarts al menjador de l’Escola Teresina Martorell.
Durant l’acte, el president de l’Associació Gastronòmica de la Universitat del Xató de Catalunya, Paco Azuaga, va destacar l’èxit, un any més, dels cursets “Aprèn a fer xató”, que la setmana que ve comptaran amb la participació de 240 infants i 70 adults. Respecte als cursets d’infants, Azuaga va posar de relleu la importància del fet que els participants no només aprenen a fer xató, sinó que també reben coneixements sobre els productes de la terra que formen part de la recepta. Entre els nens i les nenes de l’exhibició infantil, que hagin fet prèviament els cursets, es farà el sorteig d’una bicicleta cedida per Runnbikes.
Per altra banda, ja es poden formalitzar les inscripcions al Concurs de Mestres Xatonaires, a la Regidoria de Promoció Econòmica (telèfon 977 66 52 53). El nombre màxim de participants serà de 50.
Activitats paraŀleles
Pel que fa a les activitats paraŀleles que s’han organitzat coincidint amb la xatonada d’enguany, hi haurà tallers i jocs infantils, una trobada d’intercanvi de plaques de cava i la ruleta solidària a càrrec de La Ballaruga. Aquest any també hi participaran tres dolceries del Vendrell (Pastisseria Conflent, Dolceria Soler i Pastisseria Vendrellenca) amb la venda de productes relacionats amb el xató i el nostre territori.
La gran novetat de l’edició d’aquest 2017 és la creació d’un espai anomenat “Xató Experience”, on cuiners del coŀlectiu Terra i Taula faran una demostració de com cuinar el xató de manera diferent a l’habitual amb una recepta innovadora. L’activitat anirà a càrrec d’Oriol Rosell (l’Obrador), Josep Pascual (Ull de llebre), David Vernet (Vell Papiol) i Jordi Guillem (Lo Mam), i estarà moderada per Xavier Sanjuan (comunicador i entès en gastronomia). Tot seguit, s’oferirà una degustació de quatre tapes elaborades amb ingredients del xató i dues copes de vi, per un preu de 16 euros. Per poder fer aquest tast cal enviar un correu electrònic a info@terraitaula.cat.
El regidor de Promoció Econòmica, Kenneth Martínez, va explicar que amb les novetats que s’han presentat aquest any es vol omplir d’activitat la Rambla durant tot el matí per tal de mantenir-hi el màxim de persones fins al lliurament dels premis del Concurs de Mestres Xatonaires.
Repartiment del xató
A partir de les 12 del migdia es farà el repartiment d’unes 1.500 degustacions de xató, que tindran un preu de 7 euros. Els tiquets es podran comprar de forma anticipada al Centre d’Iniciatives i Turisme a partir del dilluns 23 de gener.


